BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    Vrouwen verliezen hun welvingen

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Vrouwen verliezen hun welvingen Empty Vrouwen verliezen hun welvingen

    Bericht van Melleke za aug 09, 2008 5:19 pm

    Zandloperfiguur maakt plaats voor appelvrouw met brede taille en dikke kont

    De taille van de hedendaagse vrouw is 17,8cm breder dan die van onze grootmoeder. Dat blijkt uit een onderzoek bij duizenden vrouwen. Het zandloperfiguur verdwijnt en maakt plaats voor de appelvorm. 'Vindt ge mijn gat niet te dik in deze rok?' Een vraag die de vrouw anno 2008 wel vaker durft te stellen. En wat blijkt? Het is nu ook bewezen dat de kont dikker is geworden. Niet alleen dat, ook de taille is breder dan pakweg veertig jaar geleden. Onderzoek in Groot-Brittannië toont aan dat de taille van de vrouw de komende vijftig jaar uitzet van 86,4 cm naar 106,7 cm. Het zandloperfiguur van Marilyn Monroe maakt langzaamaan plaats maakt voor de appelvorm van Britney Spears.

    Dat merkt ook kleermaakster Nancy Claus uit Menen. Al meer dan 25 jaar maakt ze kleren op maat voor de gewone vrouw. 'Het valt op dat vooral jonge dames een maatje meer hebben. Vroeger had hun lichaam nog de vorm van een flesje coca-cola, nu niet meer. Nu zie je vaker de appelvorm.'

    Styliste Lien Degol merkt hetzelfde. Ze kleedde de jongens en meisjes voor het VT4-programma 'De jeugd van tegenwoordig', een realityprogramma waarin jongens en meisjes terug het regime moeten volgen van een streng internaat in de jaren vijftig. 'Toen ik zeventien was, kon ik nog net in de spullen die mijn moeder op haar zeventiende droeg. De jonge meisjes die ik voor het programma heb gekleed, kunnen dat absoluut niet meer. Hun taille en hun heupen zijn veel breder', aldus Degol. 'Ook hun boezem is veel zwaarder dan vrouwen van hun leeftijd in de jaren vijftig.'

    Dat bevestigt ook Eva Van Elst van de kledingketen C&A. 'De cupmaten worden steeds groter. Ook in de verkoop zie je dat beha's met grote maten en een brede omtrek meer verkopen dan kleine maten.'

    De oorzaak valt volgens de onderzoekers niet ver te zoeken: een veranderend eetpatroon en veel minder beweging. Vrouwen uit de jaren vijftig bewogen drie keer meer dan vrouwen in 2008. Maar het feit dat de zandlopervorm het moet afleggen tegen de appelvorm, hoeft niet onmiddellijk erg te zijn. De modewereld heeft zich er al aan aangepast. Maatje 38 uit de jaren vijftig is nu gewoon maatje 36 geworden. En wie toch problemen heeft met de appelvorm, kan volgens Degol allerlei trucjes toepassen: 'Broeken met een hoge taille scheppen de illusie van een smalle taille. Ook een brede riem, een kort getailleerd jasje of een body kunnen je helpen.'
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Vrouwen verliezen hun welvingen Empty Re: Vrouwen verliezen hun welvingen

    Bericht van Melleke za aug 09, 2008 5:20 pm

    Wel kvind da goe !! zo is er minder concurrentie bij de vrouwen, van ' hmm die is magerder dan mij ik wil ook zo zijn "

    als iedereen een maatje meer heeft dan jaren geleden is da ma goed ook
    avatar
    Gast
    Gast


    Vrouwen verliezen hun welvingen Empty Re: Vrouwen verliezen hun welvingen

    Bericht van Gast za aug 09, 2008 6:46 pm

    kijk eens op straat,al die jonge meisjes hebben nog altijd een heel mooi figuurtje hoor.
    wat klopt is dat de borstomvang groter lijkt te worden.als je ziet wat voor dingen sommige jonge meisjes al hebben hangen,hallo zeker en dan spreek ik over meisjes van 14 á 15 jaar al he

    Gesponsorde inhoud


    Vrouwen verliezen hun welvingen Empty Re: Vrouwen verliezen hun welvingen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:08 pm