BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    suske en wiske

    avatar
    Gast
    Gast


    suske en wiske Empty suske en wiske

    Bericht van Gast ma jun 30, 2008 10:03 pm

    na rooie oortjes is deze ultieme klassieker(de teller staat op 300 ondertussen)mijn favoriete strip.
    over wat het gaat dat hoef ik natuurlijk geen mens te vertellen.
    deze strip is welgekend tot buiten de landsgrenzen.
    na het overdragen van de fakkel(paul geeraerts volgde de geestelijke vader willy vandersteen op) was het afwachten of suske en wiske deze overdracht wel zouden overleven maar ik moet het hem meegeven,paul,je doet het niet slecht hoor.
    1 opmerking wel:ik vind de strips met de jaren wel 'drukker'geworden tegenover vroeger,als je een beetje begrijpt wat ik bedoel?
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Squally di jul 01, 2008 10:51 am

    Best beter informeren voordat je iets begint te schrijven hé.
    Om te beginnen is het niet Paul Geeraerts maar Paul Geerts die Willy Vandersteen heeft opgevolgd. Paul Geerts werkte reeds in 1972 bij Studio Vandersteen en heeft samen met Willy Vandersteen veel scenarios geschreven. Bij hem was het succes verzekerd. Echter is Paul Geerts in 2002 opgevolgd door Marc Verhaegen. Toen zijn we in een neerwaartse spiraal terechtgekomen. De moderne kleren van Wiske en zoals je zelf terecht hebt opgemerkt, de veel te drukke bedoeningen. De verkoop van de albums is toen zienderogen achteruit gegaan. Marc Verhaegen is toen aan de deur gezet en in 2005 vervangen door Peter Van Gucht. Iets wat nu zijn vruchten begint af te werpen. Het laatste jaar zijn we terug met goeie verhalen bezig.
    avatar
    Gast
    Gast


    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Gast di jul 01, 2008 11:01 am

    was inderdaad verkeerd met de juiste naam van de opvolger(mijn nederige excuses)en diens opvolgers(men excuses mr Van Gucht).
    toch vind ik dat die veel te drukke bedoeningen nog altijd net iets te veel voorvallen.
    mijn intresse bij suske en wiske nam af vanaf nr 233 en is sinds de nachtwachtbrigade terug toegenomen
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Squally di jul 01, 2008 11:35 am

    Daarrond is inderdaad de zwakte begonnen. Nr. 225 De goalgetter was al een eerste voorteken, alhoewel nr. 230 Lambik Baba dan weer een heel sterke was. Daarna was het huilen met de pet op. Denk maar aan nr. 248 Robotkop en nr. 271 Big mother (hier heeft Willy zich zelf omgedraaid in z'n graf). En inderdaad, de nachtwachtbrigade was iets van EINDELIJK, ze kunnen het nog. Van de hele recente onthoud ik vooral nr. 296 De curieuze neuzen, nr. 297 De joviale gille en nr. 299 Hat babbelende bad (waarschijnlijk hebben ze naar de eerste drie Indiana Jones films zitten kijken op dat moment). Nr. 298 De elfstedenstunt had beter kunnen zijn moesten ze er een dubbelalbum van gemaakt hebben, nu wordt het te snel afgehaspeld. Nr. 300 is nog niet in mijn bezit, maar daar zal één dezer dagen verandering in komen. Misschien koop ik hem wel aan vlak voor m'n huwelijksreis (maandag vertrek ik namelijk, je zal me hier dus enkele weken moeten missen).
    avatar
    Gast
    Gast


    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Gast di jul 01, 2008 11:47 am

    ik vond de scherpe schorpioen en de totootjes echt wel de laatste voltreffers en zoals je zegt,robotkop en big mother waren het absolute dieptepunt(mislukte afkooksels van de bijna gelijknamige tv varianten).ik heb van de voorbije albums vooral genoten van de krasse kroko.
    nu,ik heb nr 300 wel al in het bezit en mijn bescheiden mening is dat dit geen voltreffer is en één van de mindere van de voorbije jaren.
    vele albums worden inderdaad nogal wat te snel afgehandeld wat heel jammer is maar mss toch ook wel begrijpelijk.

    en bye the way,nog een dikke proficiat met je huwelijk en alvast een schitterende reis toegewenst
    avatar
    Gast
    Gast


    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Gast ma sep 29, 2008 1:54 pm

    laatst de nieuwe suske en wiske gekocht.
    "de dartele draak"

    suske,wiske en lambik komen per ongeluk via een betoverde vuurpijl terecht in het oude china waar ze worden aanzien als de verlossers.
    volgens oude geschriften zijn zij uitverkoren om het dorp te verlossen van een roversbende.
    terwijl lambik zich infiltreerd bij de bende gaan suske en wiske op een avontuurlijke tocht op zoek naar een draak om het dorp te beschermen.
    blijkt dat het een baby draakje is dat ze meekrijgen maar het dartele draakje inspireerd de bewoners van het dorp en geeft hen moed en samen verslagen ze de roversbende.

    de strip is ietswat geïnspireerd door de olympische spelen en kung fu panda maar daar ondervind het verhaal geen last van.
    alweer een geslaagd nummer dus
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Squally ma sep 29, 2008 2:12 pm

    Inderdaad een goed verhaal. Het enige wat ik eraan zou veranderen, is dat mocht beginnen en eindigen in China, ze hoefden van mij niet plots door een vuurpijl in het verleden terecht te komen. Vroeger is er trouwens nog een blauwe reeks geweest die zich gewoon afspeelde in het verleden (zie: Het geheim van de gladiatoren, het Spaanse spook, De schat van Beersel...).

    Gesponsorde inhoud


    suske en wiske Empty Re: suske en wiske

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:00 am