BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    Leterme 1

    avatar
    Gast
    Gast


    Leterme 1 Empty Leterme 1

    Bericht van Gast ma jul 21, 2008 8:48 am

    hoe is het in godsnaam mogelijk.
    eerst duurt het bijna een volledig jaar na dat we zijn gaan kiezen voor er een regering word gevormd(er moest zelfs een interim-regering worden opgesteld met de oud premier aan het hoofd).
    dan,als er eindelijk akkoorden worden bereikt en de indruk word gegeven dat het toch eindelijk lukt dan valt alles terug in elkaar en dient de heer leterme zijn ontslag in bij de koning wat ik op zich een hele verstandige beslissing vind.maar wat doet mijnheer de koning?hij weigert het ontslag!!!!
    beste albert,heeft yves nu nog niet genoeg bewezen dat hij niet geschikt is om de funktie van premier te vervullen?en schaf die kiesplicht af want in godsnaam,ik ben het beu om op een luie zondag men tijd te gaan verspillen om eerst een uur aan te gaan schuiven en daarna in zo een hokje van een halve meter op een halve meter te gaan staan en dan uiteindelijk achteraf te ontdekken dat de kiesuitslag toch niet word gerespekteerd of dat het stemmen een maat voor niets was zoals nu.
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Squally ma aug 11, 2008 7:02 pm

    Lord Scorpio schreef:hoe is het in godsnaam mogelijk.
    eerst duurt het bijna een volledig jaar na dat we zijn gaan kiezen voor er een regering word gevormd(er moest zelfs een interim-regering worden opgesteld met de oud premier aan het hoofd).
    dan,als er eindelijk akkoorden worden bereikt en de indruk word gegeven dat het toch eindelijk lukt dan valt alles terug in elkaar en dient de heer leterme zijn ontslag in bij de koning wat ik op zich een hele verstandige beslissing vind.maar wat doet mijnheer de koning?hij weigert het ontslag!!!!
    beste albert,heeft yves nu nog niet genoeg bewezen dat hij niet geschikt is om de funktie van premier te vervullen?en schaf die kiesplicht af want in godsnaam,ik ben het beu om op een luie zondag men tijd te gaan verspillen om eerst een uur aan te gaan schuiven en daarna in zo een hokje van een halve meter op een halve meter te gaan staan en dan uiteindelijk achteraf te ontdekken dat de kiesuitslag toch niet word gerespekteerd of dat het stemmen een maat voor niets was zoals nu.
    Het ontslag weigeren was de enige goeie oplossing, want dan zou je teveel foert-stemmen krijgen, en dat zou een veel slechtere situatie zijn. Stel je voor dat LDD en VB samen het land zouden gaan regeren, ze zijn nog in staat om een kooi rond het land te bouwen.

    Ik ben er geen voorstander van om de kiesplicht af te schaffen, elke inwoner zijn mening moet tellen. Moest de kiesplicht afgeschaft worden zou ik zeker en vast nog gaan stemmen.

    De situatie dat we nu hebben is inderdaad te gek voor woorden. Maar er is slechts 1 rotte appel in heel de mand, en dat is de NVA. Zonder hen zou alles veel rustiger kunnen verlopen. Zij hebben slechts 1 doel voor ogen en dat is een onafhankelijk Vlaanderen. Mensen die zeggen dat dit een goeie zaak is, zeggen dit alleen om van het gekwakkel van de politiekers af te zijn. Werkelijkheid is dat de zaken veel zouden verslechten, Vlaanderen is gewoon te klein om onafhankelijk te zijn.

    Moest het ooit zover komen dat een splitsing noodzakelijk is, dan is de enige goeie oplossing dat Vlaanderen zich bij Nederland aansluit, Wallonië bij Frankrijk, en het Duits gewest van Duitsland natuurlijk. Waar Brussel uiteindelijk terecht zal komen zullen we pas weten als BHV gesplitst is, hèhè Razz
    avatar
    Gast
    Gast


    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Gast ma aug 11, 2008 7:11 pm

    in elk land in europa is de kiesplicht reeds afgeschaft en het is opmerkelijk hoe groot de optocht toch nog is.door de kieswet te veranderen haal je mss wel alle blanco stemmers eruit.
    misschien heb je wel gelijk en is vlaanderen te klein om echt onafhankelijk te zijn maar wat dacht je van bv san marino of andorra?toch ook mini staten maar toegegeven,deze landen stellen dan ook bitter weinig voor op geen enkele markt.
    toch zal een splitsing niet te vermijden zijn denk ik.er is nu eenmaal een te grote afstand met wallonie.eigenlijk is dit land al gesplitst op vele vlakken en hangt het alleen politiek nog aan elkaar.dan neem ik als voorbeeld de televisie of radio waar men al decennia niet meer spreekt over kijkend belgie maar kijkend of luisterend vlaanderen
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Squally ma aug 11, 2008 7:14 pm

    Die ministaten zijn welke zéér rijke staten hé. Wij kunnen dat niet want we hebben een zéér grote staatsschuld. Dat de 2 landsdelen zover uit elkaar gegroeid zijn heeft te maken doordat de politiek het zover heeft gedreven.
    avatar
    Gast
    Gast


    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Gast ma aug 11, 2008 11:45 pm

    veel vlamingen zien het niet zitten maar ik ben echt voorstander van een samensmelting met nederland,desnoods als deelstaat(bv monaco) met een apart bestuur.
    als een apart vlaanderen zullen we na korte tijd op alle markten hopeloos achteraan huppelen.
    ik ben idd een fervent voorstander van een splitsing.tussen wallonie en vlaanderen komt het toch nooit goed en vele walen vertikken het om vlaams te praten terwijl het meerendeel van de vlamingen goed zijn gang kan gaan in het frans en dat ook doet als we in het zuiderse landdeel zijn.
    mij zal je raar of zelden in wallonie vinden of het moest voor voetbal zijn.
    avatar
    Gast
    Gast


    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Gast ma aug 11, 2008 11:47 pm

    Tegen dat de kwestie bhv is afgehandeld is ons land al een tweede atlantis denk ik.tegen dan ligt belgie al in de zee lol! lol! lol!
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Squally wo sep 03, 2008 10:22 am

    man man man, het nieuwe politieke werkjaar is 2 dagen bezig en ze vliegen alweer in elkaars haren

    kan gewoon iémand de stekker eruit trekken, ik wil de Guy terug

    Gesponsorde inhoud


    Leterme 1 Empty Re: Leterme 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu ma apr 29, 2024 11:30 am