BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


3 plaatsers

    De familie -y

    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    De familie -y Empty De familie -y

    Bericht van hanne vr jul 25, 2008 2:16 pm

    Ze zijn inmiddels een paar keer in de media gekomen:
    Het antwerpse gezin die ondertussen
    al aan hun 16-de kind is gekomen.
    Nochtans zweerden ze dat ze het bij 15 kinderen zouden houden.
    Het kindje heet "Lovely",
    een naam dat eindigt met een y,
    net zoals al haar andere broers en zussen scratch

    -Wendy is de oudste,gevolgd door
    Cindy, Jimmy, Brendy, Sonny, Sandy,
    Purdy, Chadry, Yorry, Yony, Britney,
    Yenty, Ruaby, Xanty, Pearly en sinds maandag dus Lovely Rolling Eyes


    Ik ben es benieuwd wat jullie er van vinden en kom nu niet gewoon af met een antwoord als
    "dat mens is zot" of
    "gefeliciteerd"

    Neen ik wil een echte mening horen.
    Vinden jullie het bijv. kunnen.
    Wat zijn volgens jullie de voor- of nadelen van zo'n groot gezin.
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van Squally vr jul 25, 2008 3:00 pm

    Ik zou tegen haar zeggen: gefeliciteerd, maar in mezelf zou ik toch wel denken: dat mens is zot Razz

    Nee, serieus, voordelen? Dat je geen belastingen moet betalen en een ferme lap kindergeld krijgt.
    De nadelen? Als je de liefde voor je kind door 16 moet delen, wat schiet er dan nog over van affectie voor elk kind afzonderlijk. Best mogelijk dat de laatst geborene reeds nonkel of tante is van één van de kinderen van de oudste.
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van Melleke za jul 26, 2008 11:55 am

    Voordelen???

    * Belastingen zijn wss Foetsie

    * Kindergeld zal wss wel enorm zijn ..

    * De kinderen zelf zullen wel meer zelfstandiger leren zijn, want ze moeten nu ook meehelpen in het huishouden en elkaar wat helpen

    * Mss zullen de kinderen ook socialer zijn in de buitenwereld toe

    * Zullen ze in groep kunnen samenleven en werken

    .....

    Nadelen ?

    * Ja als ouder kan je natuurlijk niet al je volle aandacht verdelen op alle kinderen

    * Een ramp ( alé ramp) om eens naar een familiefeestje te gaan, ineens 16 kinderen mee

    * Om naar vrienden te gaan denk ik niet dat het tof zou zijn da ge al uw kinderen mee pakt ....

    * Met kerst zal het ook wel een bom geld kosten, vakanties enz ...


    Maja ze hebben er zelf voor gekozen é
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van hanne za jul 26, 2008 1:55 pm

    Melleke schreef:

    Maja ze hebben er zelf voor gekozen é

    correctie: de ouders kiezen ervoor, niet de broertjes en zusjes.
    Nochtans mogen zij er ook mee voor opdraaien. scratch

    Ik vraag mij af of je als kind van zo'n groot gezin wel komt aan je rechten.
    Als je 18 jaar bent en je studeert af
    aan het secundair, vind ik dat je recht moet hebben om nog verder te studeren, als je dat wilt.
    En studeren kost ook geld.

    Dat je wat zuiniger moet omspringen met geld en dus niet de nieuwste merkkledij kunt kopen, vind ik ook niet erg,maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat de kleinste altijd de afdankertjes moet dragen.

    Ik vind ook dat kinderen op een bepaalde leeftijd recht moeten hebben aan privacy.
    Dat je als 10jarig kind in éénzelfde kamer slaapt met je zusje, zal vaak nog prettig zijn
    maar als dat kind 16 jaar is, zal het ook wel nood hebben aan een eigen leefplekje en is de behoefte om met 3 of 4 op een zelfde kamer te liggen, waarschijnlijk niet meer zo groot.

    En akkoord, dat je 16jaar bent en een vakantiejob doet omdat je ouders het niet zien zitten om voor jou een brommer te kopen of je vakantie te betalen, vind ik logisch.
    Dat je eveneens op die leeftijd zelf je kamer kuist of eens helpt met de afwas, daar heb ik allemaal geen probleem mee

    maar ze moeten toch het recht hebben om een leven te kunnen leiden zoals elk ander kind van die leeftijd!
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van Melleke za jul 26, 2008 3:58 pm

    hanne schreef:
    Melleke schreef:

    Maja ze hebben er zelf voor gekozen é

    correctie: de ouders kiezen ervoor, niet de broertjes en zusjes.
    Nochtans mogen zij er ook mee voor opdraaien. scratch

    Ik vraag mij af of je als kind van zo'n groot gezin wel komt aan je rechten.
    Als je 18 jaar bent en je studeert af
    aan het secundair, vind ik dat je recht moet hebben om nog verder te studeren, als je dat wilt.
    En studeren kost ook geld.

    Dat je wat zuiniger moet omspringen met geld en dus niet de nieuwste merkkledij kunt kopen, vind ik ook niet erg,maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat de kleinste altijd de afdankertjes moet dragen.

    Ik vind ook dat kinderen op een bepaalde leeftijd recht moeten hebben aan privacy.
    Dat je als 10jarig kind in éénzelfde kamer slaapt met je zusje, zal vaak nog prettig zijn
    maar als dat kind 16 jaar is, zal het ook wel nood hebben aan een eigen leefplekje en is de behoefte om met 3 of 4 op een zelfde kamer te liggen, waarschijnlijk niet meer zo groot.

    En akkoord, dat je 16jaar bent en een vakantiejob doet omdat je ouders het niet zien zitten om voor jou een brommer te kopen of je vakantie te betalen, vind ik logisch.
    Dat je eveneens op die leeftijd zelf je kamer kuist of eens helpt met de afwas, daar heb ik allemaal geen probleem mee

    maar ze moeten toch het recht hebben om een leven te kunnen leiden zoals elk ander kind van die leeftijd!

    Ik denk dat als een kind in zo een gezin behoefte heeft om verder te studeren dat ze daar wel elk middel voor gaan zoeken om dat te doen, als beide ouders werken moet dat zeker lukken, zeker met het feit dat ze nooit geen belastingen meer moeten betalen en dat ze een bom van kindergeld gaan binnen trekken, akkoord, der zullen kinderen bij zijn die afdankertjes moeten dragen van hun grote zus of broer, ma welk kind wilt dat soms niet ?? want die grote zus of broer is zo cool dat ik ook die kleren wil, we zitten niet in die situatie dus kunnen we ook nie echt een mening derover vormen, tot je der pas ook in zit ,, nie???
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van Melleke za jul 26, 2008 3:59 pm

    hanne schreef:
    Melleke schreef:

    Maja ze hebben er zelf voor gekozen é

    correctie: de ouders kiezen ervoor, niet de broertjes en zusjes.
    Nochtans mogen zij er ook mee voor opdraaien. scratch

    Ik vraag mij af of je als kind van zo'n groot gezin wel komt aan je rechten.
    Als je 18 jaar bent en je studeert af
    aan het secundair, vind ik dat je recht moet hebben om nog verder te studeren, als je dat wilt.
    En studeren kost ook geld.

    Dat je wat zuiniger moet omspringen met geld en dus niet de nieuwste merkkledij kunt kopen, vind ik ook niet erg,maar het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat de kleinste altijd de afdankertjes moet dragen.

    Ik vind ook dat kinderen op een bepaalde leeftijd recht moeten hebben aan privacy.
    Dat je als 10jarig kind in éénzelfde kamer slaapt met je zusje, zal vaak nog prettig zijn
    maar als dat kind 16 jaar is, zal het ook wel nood hebben aan een eigen leefplekje en is de behoefte om met 3 of 4 op een zelfde kamer te liggen, waarschijnlijk niet meer zo groot.

    En akkoord, dat je 16jaar bent en een vakantiejob doet omdat je ouders het niet zien zitten om voor jou een brommer te kopen of je vakantie te betalen, vind ik logisch.
    Dat je eveneens op die leeftijd zelf je kamer kuist of eens helpt met de afwas, daar heb ik allemaal geen probleem mee

    maar ze moeten toch het recht hebben om een leven te kunnen leiden zoals elk ander kind van die leeftijd!

    Het ging hem hier over de ouders é, niet over de kinderen !!

    Gesponsorde inhoud


    De familie -y Empty Re: De familie -y

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma apr 29, 2024 1:26 pm