BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


2 plaatsers

    Format C

    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    Format C Empty Format C

    Bericht van ®Beef-cake wo aug 27, 2008 11:43 pm

    stel je hebt een vrius in je pc, en je wilt em verwijderen, dat enkel
    via een format c kan gebeuren.....wat is dan je volledige werkwijze om
    het virus te elimineren. Tips en oplossingen? Rolling Eyes
    TryRaptor
    TryRaptor
    ...XxXJUNIORXxX...
    ...XxXJUNIORXxX...


    Man
    Aantal berichten : 173
    Leeftijd : 44
    Woonplaats : Oedelem
    Werkgelegenheid/vrije tijd : 99
    Humeur : 99
    Registration date : 18-03-08

    Format C Empty Re: Format C

    Bericht van TryRaptor do aug 28, 2008 1:34 pm

    Als je weet welke virus het is kun je deze soms toch nog verwijderen van je pc.

    Sommige virussen beperken de mogelijkheden van de gebruiker. Dit heb ik in het verleden nog opgelost door een nieuwe gebruiker aan te maken in veilige modus en via de nieuwe gebruiken er volledige scan uit te voeren. Natuurlijk vermoed ik wel dat het om een andere virus gaat.

    Ook mag je niet vergeten dat het niet steeds over een virus gaat maar soms ook over spyware. De vervelendste zijn die dat precies een scan uitvoeren en op het einde deze niet verwijderen maar je aanzetten om het programma te kopen. Dan blijkt dat je dit niet van je pc kan krijgen en krijg je om zo zoveel tijd een popup op je scherm. Dit heb ik opgelost door nieuwe gebruiker te maken en de oude te deleten.

    Indien er enkel format C overblijft...
    Eerst zoveel mogelijk bestanden dat je niet wil kwijt zijn ergens op een andere plaats neerzetten. Indien je geluk hebt bestaat je HardDisk uit verschillende partities... station C, station D, station E ... (geen CD-station). Indien dit niet het geval is kun je nog staats gebruik maken van een USB-stick of andere extrerne opslagmethoden.

    Als je windows XP gebruikt moet je ook nog ergens de sleutelbestanden kopieren zodat je niet onnodig de versie opnieuw moeten laten registreren. (jammer genoeg weet ik deze niet vanbuiten waar die precies staan)

    Je zorgt ervoor dat je met je XP-CD kan opstarten in de CD speler soms moet je nog instellingen veranderen in de BIOS maar er zijn verschillende BIOS waardoor ik daar weinig info kan over geven.
    Na het opstarten van je XP-CD installatie van XP moeten kiezen denk ik en via het volgende de C: moeten formateren en daarna de installatie uitvoeren. Na de installatie doe ik normaal direct de update van SP2 (Het is aan te raden deze vooraf te downloaden zodat je niet hoeft op internet te gaan voor de installatie van SP2, dit gaat sneller en is veiliger).
    Na de installatie van SP2 kun je de rest van je programma's installeren

      Het is nu ma mei 20, 2024 12:57 am