BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    bier met rooksmaak

    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    bier met rooksmaak Empty bier met rooksmaak

    Bericht van Squally ma feb 04, 2008 6:56 pm

    Het assortiment van huisbrouwerij De dochter van de Korenaar in de Pastoor De Katerstraat is uitgebreid. Na Noblesse kan je er voortaan ook terecht voor Bravoure, een winterbier met een lichte rooksmaak.

    De huisbrouwerij opende in augustus de deuren en maakt momenteel maandelijks ongeveer 2.500 liter bier. Is Noblesse eerder bestemd om te drinken in de zomer dan is Bravoure geschikt voor de koude winterdagen.

    'Het is een bier geworden met een intens aroma, een goede balans tussen zoet en bitter en een lange afdronk', zegt Roland Mengerink. 'De rooknuance komt er door rookmout uit Duitsland te gebruiken, waar de mout wordt gerookt boven het vuur van beukenhout. Het is een licht zoet bier en met een kleine rooksmaak gaat dat goed samen. Daarom voeg ik er niet te veel rooksmaak aan toe. Het alcoholpercentage is 6,5 procent en het stamwortgehalte (het aantal opgeloste stoffen zoals bv. gerst) is 15 procent.'

    Eind dit jaar wil de huisbrouwer nog een zwaar bier op de markt brengen. Intussen loopt de verkoop van het eerste bier Noblesse vrij goed. 'Op verschillende plaatsen in Baarle wordt het verkocht en ook de internationale belangstelling groeit. Misschien dat er nog een vierde bier komt, maar dat is nog niet zeker. Voorlopig blijft het bij een zomer- en een winterbier', zegt Mengerink.
    avatar
    Gast
    Gast


    bier met rooksmaak Empty Re: bier met rooksmaak

    Bericht van Gast vr jul 11, 2008 11:40 pm

    en is dit dan ook lekker.ik kan me niet voorstellen dat zo een rooksmaak past bij een bier of bij eenders welke drank?

      Het is nu vr mei 17, 2024 6:21 am