BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


3 plaatsers

    dé verdraagzaamsheidsenquête

    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van hanne di apr 08, 2008 9:48 pm

    Ik vond dat het wel eens tijd werd om ons een beetje sociaal te engageren!
    In een wereld waar zoveel diversiteit heerst, bestaan verschillende ideeën én visies.
    Tijd om jouw mening es te laten gelden :alien:
    (waarschuwing:het is niet de bedoeling dat jullie op elke vraag antwoorden met:
    ik ben hier wel verdraagzaam of neen, hier ben ik niet zo verdraagzaam!
    Want dat is ook maar saai Rolling Eyes Het is de bedoeling dat jullie je antwoorden gaan motiveren. Dat kan aan de hand van de voorbeeldvragen of evt andere dingen waaraan je denkt)

    KLAAR? sunny

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover immigranten?
    *vb: mogen ze een hoofddoek dragen?
    *vb: wat vind je ervan als ze je aanspreken in't frans/engels/...?
    *vb: wat vind je van de gebeurtenissen zoals bij "Joe van Holsbeek" of het
    "proces van Temmsche?"

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    *vb: sta jij altijd je plaats af op de bus?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover jongeren?
    *vb: zijn de jongeren te verwend?
    *vb: is er teveel geweld op school?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover mensen met een handicap?
    *vb: help je de mensen, ook al hebben ze niet om hulp gevraagd?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover holebi's?
    *vb: mogen holebi's trouwen?
    *vb: mogen ze kinderen adopteren?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover transeksuelen?
    *vb: zou jij een vriend(in) kunnen zijn van een transeksueel?
    *vb: kun je travestieten vergelijken met een transeksueel?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover seropositieve mensen?
    *vb: hebben deze mensen er zelf naar gezocht om seropositief te zijn?
    *vb: zou je een relatie kunnen hebben met iemand die seropositief is?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover tienerouders?
    *vb: wat vind je er van als een 16-jarige bewust voor het ouderschap gaat?
    *vb: wat vind je er van dat jongeren van school moeten wegblijven om thuis voor hun zoontje of dochtertje te zorgen?

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover werklozen?
    *vb: vind je werklozen lui of profiteurs?
    *vb: vind je dat een werkloze al 't werk die ter beschikking is, moet aannemen?
    *vb: wat is het max dat je thuis kunt zitten en genieten van een werkloosheidsvergoeding?
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:33 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover werklozen?
    *vb: vind je werklozen lui of profiteurs?
    *vb: vind je dat een werkloze al 't werk die ter beschikking is, moet aannemen?
    *vb: wat is het max dat je thuis kunt zitten en genieten van een werkloosheidsvergoeding?



    Ik gaan hier eerst eens over praten si

    Werklozen zijn enerzijds lui ma aan den andere kant kan ik het soms wel verstaan, ik ben een drie maanden werkloos geweest omdat ik eerst wa wilde profiteren om ook Antwerpen te leren kennen,en ook wat emotionele schade wilde oplossen,,, maar der zijn natuurlijk ook mensen DIE JAREN werkloos zijn, en ook het feit dat je meer krijgt dan een parttime job van de dop doet er ook veel aan

    Ik heb gesolliciteerd om bij een beenhouwer te gaan werken, was geen parttime ma toch had ik meer bij de dop , dus als men werklozen wil helpen en motiveren aan een job dan moet je ze maar nie zoveel geven aan stempelgeld é
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:36 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    *vb: sta jij altijd je plaats af op de bus?


    Neen !
    Valt natuurlijk altijd te zien welke omstandigheden er zijn,
    Zo heb ik eens meegemaakt dat ik de bus wilde opstappen en dat een oud vrouwtje mij bijna uit de bus smeet omdat ze eerst wilde opstappen, dan had ik iets van jij oud kreng !!
    Dezelfde dag kom ik dat " kreng" terug tegen op de bus en nergens geen plaats meer, en ze kijkt me aan met zo een blik van zou je nu wel nie eens willen opstaan voor mij zodat ik kan neerzitten " ik heb gwoon weggekeken !!!
    Meestal sta ik wel recht voor oudere mensen zolang ze het maar vriendelijk vragen of zijn, zijn ze nors of verwachten ze dat het gewoon maar NORMAAL is dan zijn ze bij het verkeerde adres ,,
    Het is niet omdat ze oud zijn dat wij jongere dervoor moeten vliegen, tis niet omdat je jonger bent dt je zelf geen slechte rug kan hebben, tis niet omdat je jonger bent dat je niet kan sukkelen met je knie !!! en ook wel nood hebt aan een zitje op de bus
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:39 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover seropositieve mensen?
    *vb: hebben deze mensen er zelf naar gezocht om seropositief te zijn?
    *vb: zou je een relatie kunnen hebben met iemand die seropositief is?


    Gezocht, denk dat niemand daar achter zoekt é ,,, tis gewoon een kwestie van voorzichtig te zijn, zoals met de sex als met de drugs !!!

    Ikzelf zou geen relatie kunnen aangaan met iemand die Sero is, wil nl kinderen en met zo iemand kun je dat niet " denk ik toch "

    Mensen die onvoorzichtig zijn met sex en drugs enz zoeken der mss wel achter want ze vonden het de moeite niet om voorzichtjes te zijn, vind het natuurlijk wel HEEL erg voor die mensen, maja wat gedaan is is gedaan zeker ???
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:45 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover immigranten?
    *vb: mogen ze een hoofddoek dragen?
    *vb: wat vind je ervan als ze je aanspreken in't frans/engels/...?
    *vb: wat vind je van de gebeurtenissen zoals bij "Joe van Holsbeek" of het
    "proces van Temmsche

    Van mij mogen ze een hoofddoek dragen ja,zie ik niets verkeerds aan, ma dan dragen wij ook een petje of een muts wanneer we ook willen ,,,, of niet ??? ....
    Als ze me aanspreken in het frans of engels dan veronderstel ik dat we in frankrijk of engeland zitten dan, want ik doe voor mijn kop geen moeite om terug te praten dan, als ik hoor dat ze echt wel moeite doen om iets van nederlands uit te stotteren dan wil ik wel engels spreken, frans is mijn beste maatje niet dus die zal passen,,,,
    Ik heb niets tegen vreemdelingen zolang ze maar werken, onze taal beheersen en de wetten van hier kunnen aanvaarden, lukt ze dat niet, ga terug naar uw land zeg ik dan maar !
    Als Belgie in hun ogen zo schitterend is dan moeten ze zich ma leren aanpassen, als wij naar hun land gaan moeten wij net hetzelfde doen , of ben ik daarin zo verkeerd ???

    Ja van die gebeurtenissen met temmshe en holsbeek is erg triestig !!! De ene had gewoon zin om wat vreemdelingen af te schieten, terwijl die gewoon geen vlieg kwaad doen, tis ook geen oplossing om het zo aan te pakken, kvind het echt grof !!!
    Maja wat zijn die ouders en familie leden daarmee ???

    Joe van Holsbeek, tja das ook zoiets, vermoord voor een mp3speler was het zeker é ???

    Tja wat kan je daarop zeggen, In oostende is der ook iemand vermoord voor een sigaret, de dader was wel geen immigrant ma hey das dan iets anders wss ??? De wereld is verziekt en tis geen schuld van een immigrant of een Belg of een blanke , tis gewoon zo , tis door de opvoeding en weet ik wat nog allemaal
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:49 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover jongeren?
    *vb: zijn de jongeren te verwend?
    *vb: is er teveel geweld op school?



    De jongeren zijn VEEL te VEEL verwend, rond hun 10 jaar al een gsm,komaan zeg !!!! Van hun twaalf al op stap, shmink op hun gezicht, heb hier laatst een meisje van rond de tien gezien met van die hoge stelten ( schoenen dus ) ouders zouden moeten beschaamd zijn !!! goed voor haar rug !!!
    Sommige meisjes, kleden zich alsof ze zijn al 20 jaar, goed geschminkt ,hoe kortere kleren hoe beter, ma dan zijn ze verbaasd scratch dat ze stalkers hebben dat ze benaamd worden als DE slet van de school of si of la

    Vroeger toen ik nog " klein " was of toch jonger ahum ahum gingen wij op schoolreis naar walibi ofzo, nu gaan ze naar ROme voor tien dagen !!!! Als ouder betaal maar é ,, Geweld, ja daar zijn ze ook straffer in geworden ja, respect moeten veel jongeren en alsook ouderen nog eens ferm opzoeken in hun woordenboekje, ma tegenwoordig zijn de meeste woordenboeken enkel in smstaal te verkrijgen .... Ik weet nu al dat mijn kind later opgevoed zal worden zoals ik en men partner opgevoed zijn geweest met dezelfde normen en waarden want als ik de sommige van nu zie ??? Stel ik mij der toch soms vragen bij !!!!
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:51 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover mensen met een handicap?
    *vb: help je de mensen, ook al hebben ze niet om hulp gevraagd?



    Mensen met een handicap helpen zou ik nie direct doen, waarom niet ??? Niet omdat ze zo zijn mar ik denk dat het enorm frustrerend moet zijn voor hen om altijd geholpen te worden terwijl ze het alleen maar zelf willen doen, als ze het me vragen direct help ik die ma zelf aanbieden nee, omdat ik genoeg zie of hoor dat ze het meestal niet graag hebben
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Melleke wo apr 09, 2008 11:55 am

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover holebi's?
    *vb: mogen holebi's trouwen?
    *vb: mogen ze kinderen adopteren?


    Heeeeeeeeeeeeel verdraagzaam!!!Men beste vriend is Homo en heb daar niets op tegen !!! Ze mogen zeker kinderen adopteren, want hoeveel kinderen zijn der op de wereld niet gewenst van hun ouders, worden vermoord, in de steek gelaten, mishandeld enz, terwijl er koppels die homo of lesbisch zijn ze graag willen opnemen in hun gezin en het mag dan niet, de mensen die die wetten opstellen zijn goed zot en enorm egoistisch !!!!

    Oké het is mss niet " natuurlijk " twee mannen of twee vrouwen samen te zien !! ma zolang ze maar gelukkig zijn wat is er daar dan zo verkeerd aan ???

    Ik ben voor geen twijfel mogelijk !
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van hanne do mei 01, 2008 5:35 pm

    Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    *vb: sta jij altijd je plaats af op de bus?


    Ik merk vooral op dat oudere mensen moeite hebben om zich aan te passen en weinig flexibel zijn.
    Hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n bejaard dametje of heertje persé brood moet halen,
    wanneer er nog een tiental mensen in de rij staan aan te schuiven,
    die zich mogen haasten om niet te laat op school/werk aan te komen?

    Hoe vaak gebeurt het niet, dat je op de bus tijdens de spitsuren zo'n oud dametje treft, die dan klagend opstapt omdat er téveel volk op zit, en bijgevolg niet kan gaan zitten.

    Mét alle respect want ik denk dat véél van die mensen eenzaam zijn, en dat dit de manier is om toch nog eens onder de mensen te komen.
    Of dat ze gewoon in die routine zitten, die moeilijk te doorbreken is.

    Maar voor ons...kan het idd zéér frustrerend zijn.
    Ik denk dat de meeste mensen wel willen helpen, maar de tijd het ons niet toelaat.

    Als je dan in zo'n overvolle bus zit en er komt zo iemand aangeslofferd die eigenlijk een ganse dag tijd heeft,
    kookt het ergens wel vanbinnen: "mevrouw (of meneer) had je dan echt geen ander moment weten te kiezen"
    en als ze dan nog durven te klagen, durf ik wel eens bits te reageren. Rolling Eyes
    avatar
    Gast
    Gast


    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Gast do okt 02, 2008 11:44 am

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover immigranten?
    zolang ze moeite doen om zich aan te passen kan ik er mee leven.als ik merk dat ze zich niet aanpassen,onze taal niet kunnen en tradities van hun cultuur doorduwen dan moet ik er niks van hebben.
    vooral tegen marokkanen heb ik een grondige hekel,ze zijn arrogant en denken dat het land van hun is.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    ouderen zeggen altijd dat er iets mis is met de jeugd van tegenwoordig maar sommige ouderen moeten niet onderdoen zene.ik sta mijn plaats op tram of bus nooit af voor niemand.vroeger deed ik dat wel tot ik een kind had en daarmee op een volle bus moest en er niemand men kind liet zitten.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover jongeren?
    jongeren van tegenwoordig verkopen te veel show en als ze dat tege mij doen dan kunne ze wel is raar opkijken
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover mensen met een handicap?
    als ik goed gezind ben zal ik een helpende hand bieden,anders niet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover holebi's?
    holebi's zijn mensen net als jij en ik en hebben dus dezelfste rechten als ieder ander mens.
    wel moeten ze me niet kome ampeteren met hun janette streken want sommige homo's zijn echt verwijfd en dat is wel leuk om te zien maar wel vanop afstand

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover transeksuelen?
    ik heb iemand gekend,vroeger man,nu vrouw en ik had met haar geen probleem.leuk persoon,kon er goe met lachen.
    toch,als ik het weet,sex zal ik er niet mee hebben
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover seropositieve mensen?
    als ik op voorhand weet dat die persoon seropositief is zou ik er niks mee beginnen.
    verder heb ik niks tege die mensen.het kan jezelf ook overkomen
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover tienerouders?
    bewust op die leeftijd er voor kiezen om een kind te nemen vind ik dom en zeker als je dan je schoolopleiding stopzet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover werklozen?
    ik ben zelf nooit werkloos geweest.mensen die lange tijd zonder werk zitten vind ik lamzakken.wie echt wil werken vind werk



    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van ®Beef-cake do okt 02, 2008 11:47 am

    Lord Scorpio schreef:-Hoe verdraagzaam ben jij tegenover immigranten?
    zolang ze moeite doen om zich aan te passen kan ik er mee leven.als ik merk dat ze zich niet aanpassen,onze taal niet kunnen en tradities van hun cultuur doorduwen dan moet ik er niks van hebben.
    vooral tegen marokkanen heb ik een grondige hekel,ze zijn arrogant en denken dat het land van hun is.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    ouderen zeggen altijd dat er iets mis is met de jeugd van tegenwoordig maar sommige ouderen moeten niet onderdoen zene.ik sta mijn plaats op tram of bus nooit af voor niemand.vroeger deed ik dat wel tot ik een kind had en daarmee op een volle bus moest en er niemand men kind liet zitten.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover jongeren?
    jongeren van tegenwoordig verkopen te veel show en als ze dat tege mij doen dan kunne ze wel is raar opkijken
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover mensen met een handicap?
    als ik goed gezind ben zal ik een helpende hand bieden,anders niet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover holebi's?
    holebi's zijn mensen net als jij en ik en hebben dus dezelfste rechten als ieder ander mens.
    wel moeten ze me niet kome ampeteren met hun janette streken want sommige homo's zijn echt verwijfd en dat is wel leuk om te zien maar wel vanop afstand

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover transeksuelen?
    ik heb iemand gekend,vroeger man,nu vrouw en ik had met haar geen probleem.leuk persoon,kon er goe met lachen.
    toch,als ik het weet,sex zal ik er niet mee hebben
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover seropositieve mensen?
    als ik op voorhand weet dat die persoon seropositief is zou ik er niks mee beginnen.
    verder heb ik niks tege die mensen.het kan jezelf ook overkomen
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover tienerouders?
    bewust op die leeftijd er voor kiezen om een kind te nemen vind ik dom en zeker als je dan je schoolopleiding stopzet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover werklozen?
    ik ben zelf nooit werkloos geweest.mensen die lange tijd zonder werk zitten vind ik lamzakken.wie echt wil werken vind werk




    Ik dacht dat je open-minded ben ??? scratch
    avatar
    Gast
    Gast


    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Gast do okt 02, 2008 11:49 am

    ®Beef-cake schreef:
    Lord Scorpio schreef:-Hoe verdraagzaam ben jij tegenover immigranten?
    zolang ze moeite doen om zich aan te passen kan ik er mee leven.als ik merk dat ze zich niet aanpassen,onze taal niet kunnen en tradities van hun cultuur doorduwen dan moet ik er niks van hebben.
    vooral tegen marokkanen heb ik een grondige hekel,ze zijn arrogant en denken dat het land van hun is.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover ouderen?
    ouderen zeggen altijd dat er iets mis is met de jeugd van tegenwoordig maar sommige ouderen moeten niet onderdoen zene.ik sta mijn plaats op tram of bus nooit af voor niemand.vroeger deed ik dat wel tot ik een kind had en daarmee op een volle bus moest en er niemand men kind liet zitten.
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover jongeren?
    jongeren van tegenwoordig verkopen te veel show en als ze dat tege mij doen dan kunne ze wel is raar opkijken
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover mensen met een handicap?
    als ik goed gezind ben zal ik een helpende hand bieden,anders niet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover holebi's?
    holebi's zijn mensen net als jij en ik en hebben dus dezelfste rechten als ieder ander mens.
    wel moeten ze me niet kome ampeteren met hun janette streken want sommige homo's zijn echt verwijfd en dat is wel leuk om te zien maar wel vanop afstand

    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover transeksuelen?
    ik heb iemand gekend,vroeger man,nu vrouw en ik had met haar geen probleem.leuk persoon,kon er goe met lachen.
    toch,als ik het weet,sex zal ik er niet mee hebben
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover seropositieve mensen?
    als ik op voorhand weet dat die persoon seropositief is zou ik er niks mee beginnen.
    verder heb ik niks tege die mensen.het kan jezelf ook overkomen
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover tienerouders?
    bewust op die leeftijd er voor kiezen om een kind te nemen vind ik dom en zeker als je dan je schoolopleiding stopzet
    -Hoe verdraagzaam ben jij tegenover werklozen?
    ik ben zelf nooit werkloos geweest.mensen die lange tijd zonder werk zitten vind ik lamzakken.wie echt wil werken vind werk




    Ik dacht dat je open-minded ben ??? scratch
    Wat sex betreft wel al zijn er grenzen he en voor de rest ben ik een heel ingewikkeld en moeilijk te begrijpen persoon
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van hanne za okt 04, 2008 2:22 am

    1) Ik vermoed dat de meeste mensen wel denken dat ze open-minded zijn.
    Toch valt het vaak op dat we iets gaan accepteren vanop afstand. Maar van zodra we er van dichtbij mee worden geconfronteerd, krijg je een heel ander verhaal.

    *ik heb niets tegen holebi's, maar ze mogen niet verliefd op me worden.
    *ik heb wel medelijden met mensen die verlamd zijn, maar ze moeten niet denken dat ik hun kak opkuis.

    Ofwel is het net omgekeerd. Ze hebben een vooroordeel over iets maar van zodra het in hun familie-of vriendenkring gebeurt, heeft dat weer een andere reden.

    *ik moet niet veel weten van gescheiden koppels maar als je beste vriendin haar man verlaat, zal ze daar wel een goeie reden voor hebben.

    Rolling Eyes


    2) Na zelf een jaar aan de andere kant te zitten, heb ik ook gemerkt hoe verschillend werklozen kunnen zijn. Leden die als kleine kinderen ruzie maakten over hun nummertje (allezja da's per nr da ze naar de loket mogen gaan) en 't waren potverdorie nog vaak diegene die al vijf jaar werkloos zijn, 't meest zitten te vloeken omdat ze iets langer moesten wachten.

    Dan heb je ook andere mensen die zich doodschamen omdat ze geen werk hebben en die dan maar het eerste en het beste werk aannemen die ze vinden, maar zich daardoor een heleboel nieuwe problemen op de hals nemen. Ik heb ook al gehoord dat immigranten werk aannemen maar die geen benul hebben van wat ze mogen verdienen. Hoogswaarschijnlijk vinden ze dat veel omdat ze in hun eigen land niet zoveel loon hebben maar die weten dan niet dat het leven hier wellicht ook zoveel duurder is.

    En dan zwijg ik nog maar over al die verschillende statuten: activa, gesco, IBO-contract, startbaanovereenkomst, dienstencheques,....
    Het werd allemaal in het leven geroepen om bepaalde doelgroepen makkelijker aan't werk te helpen (ouderen, jongeren, mensen met een handicap of langdurige werklozen) Op zich wel mooie initatieven, ware het niet dat de werknemers die mensen eigenlijk maar aannemen omdat ze goedkope werkkrachten zijn.

    Spijtig genoeg worden die statuten meer en meer misbruikt en worden mensen amper ingelicht van wat het juist allemaal betekent.
    Ze nemen het werk dan maar aan en dan pas begint de miserie.

    Gesponsorde inhoud


    dé verdraagzaamsheidsenquête Empty Re: dé verdraagzaamsheidsenquête

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma apr 29, 2024 12:47 pm