BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


2 plaatsers

    Hoegaarden

    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    Hoegaarden Empty Hoegaarden

    Bericht van Squally za jun 14, 2008 3:54 pm

    Hoegaarden is een Belgisch biermerk. Het merk werd op de markt gebracht door Brouwerij De Kluis, gevestigd te Hoegaarden. Deze brouwerij werd in 1966 opgericht door Pierre Celis; het hier gebrouwen witbier heette aanvankelijk Oud Hoegaards.

    Sinds 1985 is het merk onderdeel van Interbrew. Na de overname werd het recept gewijzigd om een groter publiek aan te spreken en op grondstoffen te besparen. InBev, de opvolger van Interbrew, besloot in 2006 de brouwerij te sluiten en de productie te verplaatsen naar Jupille. Hiertegen was veel protest, omdat men daarvoor banen zal schrappen en de plaatselijke traditie verloren ging.

    Op 6 oktober 2006 kwam het nieuws dat het Hoegaarden bier nog langer dan gepland in de brouwerij te Hoegaarden gebrouwen zal worden. De brouwers in Jupille (waar ook Jupiler gemaakt wordt), is het nog niet gelukt om de vereiste kwaliteit te bekomen, met een te donker, zuur bier tot gevolg. Op 4 mei 2007 bleken de problemen nog niet voorbij, en te zorgen voor grote leveringsproblemen van Hoegaarden witbier. In enkele grote Belgische en Nederlandse supermarkten was voor het eerst in lange tijd geen Hoegaarden verkrijgbaar. Op 10 september 2007 werd bekend dat Hoegaarden weer in Hoegaarden gaat worden gebrouwen. Het is de brouwerij in Jupille niet gelukt om de typische smaak van Hoegaarden na te bootsen.

    Het witbier van Hoegaarden is het bekendste. Mout, tarwe, hop, water, koriander en gedroogde sinaasappelschil zijn de ingrediënten. Het bier is ongefilterd en is van hoge gisting. Daarenboven wordt het nog eens gegist in de fles. Het alcoholpercentage bedraagt 5%. Het is een fris bier en een uitstekende dorstlesser. Het heeft ook een karakteristieke smaak. Er is ook een specifieke manier om uit te schenken, die men kan terugvinden achtereen op een fles met een zilveren etiket. Het glas moet eerst afgespoeld worden of even in het ijs liggen, dan moet je de helft van het flesje uitschenken, de gistsluier losmaken door het flesje 'zestien maal' te draaien en dan de rest uitschenken. Het overtollige schuim mag verwijderd worden. In een café krijgt men voor een hoegaarden van 25cl een typisch hoegaardenglas. Bij een 50cl krijgt men eenzelfde glas, maar met een oor.

    Naast het gewone witbier van Hoegaarden, bestaan ook de donkerkleurige bieren Julius en Hoegaerdse Das, de fruitige bieren Hoegaarden Grand Cru en Verboden Vrucht en de Hoegaarden Speciaal. Recentelijk zijn daar nog eens de Hoegaarden Rosé en Hoegaarden Citron bijgekomen.

    Hoegaarden Hoegaarden
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    Hoegaarden Empty Re: Hoegaarden

    Bericht van Squally za jun 14, 2008 3:55 pm

    Veel mensen drinken dit graag, ik daarentegen vind het totaal niet lekker. Toch geef ik deze info graag mee aan de grote groep mensen dit het oké vinden.
    avatar
    Gast
    Gast


    Hoegaarden Empty Re: Hoegaarden

    Bericht van Gast do aug 07, 2008 7:58 pm

    hoegaarden citroen?????
    ik heb daarstraks eigenlijk voor het eerst er reclame van gezien in de bioscoop.
    ik kan me niet echt voorstellen dat dit een lekkere smaak heeft
    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    Hoegaarden Empty Re: Hoegaarden

    Bericht van ®Beef-cake do aug 07, 2008 8:03 pm

    Hoegaarden met schijf citroen vind ik best lekker. Na een vijftal hoeg(ies) wordt je het een beetje moe !
    Daarentegen is Hoegaarden rosé verschrikkelijk ! cheers

    Gesponsorde inhoud


    Hoegaarden Empty Re: Hoegaarden

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 19, 2024 6:45 am