BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


3 plaatsers

    covers

    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    covers Empty covers

    Bericht van hanne do aug 07, 2008 7:19 pm

    Het is vaak moeilijk om een bestaand nummer te coveren (zeker als je de originele versie al zo goed vind) om het dan ook nog es goed te laten klinken. Vaak is het al een verkrachte versie,
    maar mss zijn er toch covertjes die je minstens even goed of zelfs beter vindt, dan het originele.

    Shoot!

    Iedereen kent wel "enjoy the silence" van Depeche Mode, maar kennen jullie de gothic-metal-versie van Lacuna coil al?




    ps: oordelen mag :;)klikkerdeklik
    avatar
    Gast
    Gast


    covers Empty Re: covers

    Bericht van Gast do aug 07, 2008 7:35 pm

    wel ja, het liedje UNINVITED van ALANIS MORRISETTE is een tijdje geleden gecoverd door BAILEY TZUKE ft FREEMASONS(eigenlijk freemasons ft bailey maar kom) en ik vind de cover eigenlijk vele beter,er zit ook veel meer swung in.
    begrijp me ni verkeerd,de versie van alanis vind ik ook heel goed hoor,al is het maar vanwege haar eigen aparte stijl hoe ze dat lieke brengt
    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van ®Beef-cake do aug 07, 2008 7:38 pm

    Kate Ryan(-air) heeft ook een cover gemaakt van Marlène Farmer : Désenchantée. Rolling Eyes
    avatar
    Gast
    Gast


    covers Empty Re: covers

    Bericht van Gast do aug 07, 2008 7:40 pm

    en ook die cover is beter dan het originele vind ik
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van Squally vr aug 08, 2008 9:34 am

    Ik vind geen enkele cover die Kate Ryan gemaakt heeft beter dat het origineel hoor. Heeft dat mens eigenlijk, buiten haar songfestivalnummer, eigen liedjes gemaakt?

    Nee, geef mij maar de nieuwe verzamel-cd van Arno 'Covers cocktail' waar 20 nummers opstaan die hij door de jaren heen gecoverd heeft.
    Uiteraard ontbreekt het fantastische Les filles du bord de mer daar niet op.
    avatar
    Gast
    Gast


    covers Empty Re: covers

    Bericht van Gast vr aug 08, 2008 10:19 am

    het lijkt in vlaanderen wel of men kan niet anders meer dan covers maken
    kate ryan,natalia,reborn,ik denk dat ook silver al een cover op haar naam heeft staan.
    eigen liedjes maken is in belgie blijkbaar heel moeilijk de laatste jaren,vooral dan voor die talenten die ontdekt worden in zo van die overroepen zangwedstrijden
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van Squally vr aug 08, 2008 10:59 am

    lord T schreef:het lijkt in vlaanderen wel of men kan niet anders meer dan covers maken
    kate ryan,natalia,reborn,ik denk dat ook silver al een cover op haar naam heeft staan.
    eigen liedjes maken is in belgie blijkbaar heel moeilijk de laatste jaren,vooral dan voor die talenten die ontdekt worden in zo van die overroepen zangwedstrijden
    Er wordt nog steeds voldoende eigen liedjes gemaakt hoor. Natalia heeft in het begin enkele covers opgenomen om haar eerste cd vol te krijgen, maar heeft daarna een batterij songwriters ingeschakeld om cd's te kunnen maken met volledig nieuwe nummers. Heel sterke nummers overigens.
    Arno neemt altijd 1 of 2 covers op voor een nieuwe cd, maar zijn covers zijn dan meestal ook zo omgebouwd dat hij er een volledig nieuwe eigen stijl van maakt.
    En dan heb je de artiesten die vaak over het hoofd gezien worden omdat ze zogezegd alternatieve muziek maken, maar in feite gewoon heel mooie liedjes schrijven, zoals Admiral Freebee, Hooverphonic en dEUS. Ook Brahim heeft nu een nieuwe cd met volledig nieuw werk, maar het is soul-muziek. Heel sterk overigens, maar ook hij zet een stapje, weg van het commerciele circuit om eerder een langdurige carrière op te bouwen. Chapeau voor de mensen die niet kiezen voor de easy money.

    By the way, weet er eigenlijk iemand hoe het tegenwoordig nog is met Peter Everard?
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van hanne vr aug 08, 2008 12:48 pm

    bweurk Kate Ryan! Rolling Eyes Die covert volgens mij alleen maar nummers, en wat voor nummers dan nog? Rolling Eyes

    Natalia kan wel zingen maar ik hou er eerlijk gezegd niet zo van.
    1 of 2 nummers en dan heb ik er al genoeg van lol!

    Sylver heeft één nummertje gecoverd van Abba. "lay all your love on me"
    en dat vind ik persoonlijk wel weer goed.
    Het werd geremixt en is een dansversie geworden, maar de beats zijn niet zo overdreven. Het is trouwens nog mooi gezongen ook Razz

    En mjah, als je luistert naar Donna enzo tref je wel dat soort muziek aan.
    Niets mis mee, maar het is niet zo zéér mijn ding. Als je luistert naar Stubru ofzo zul je al sneller vlaamse artriesten treffen die wél hun eigen muziek maken.

    btw "tainted love" is al zo vaak gecoverd (milk inc, marilyn manson en ja óók Soft Cell) Ik vraag me eigenlijk af ik het originele al ooit gehoord heb.
    Soft Cell heeft het alvast wel goed gedaan cheers
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Woonplaats : Brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Humeur : fantastisch
    Registration date : 24-01-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van Squally vr aug 08, 2008 5:37 pm

    hanne schreef:"tainted love" is al zo vaak gecoverd (milk inc, marilyn manson en ja óók Soft Cell) Ik vraag me eigenlijk af ik het originele al ooit gehoord heb.
    Soft Cell heeft het alvast wel goed gedaan
    Het origineel is van Gloria Jones, een soul-nummer van eind de jaren '60 of begin de jaren '70. Overigens een heel sterk nummer.
    avatar
    Gast
    Gast


    covers Empty Re: covers

    Bericht van Gast vr aug 08, 2008 6:06 pm

    en zoals veel songs terug te vinden op youtube.heb het net opgezocht en beluisterd
    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    covers Empty Re: covers

    Bericht van ®Beef-cake ma sep 22, 2008 9:48 pm

    I Will Survive van Gloria Gaynor maar gezongen door Selena, vind ik echt prachtig en ritmisch !

    Gesponsorde inhoud


    covers Empty Re: covers

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 3:53 pm