BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute

katholieke & conservatieve ouders.

hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...

Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Registration date : 20-02-08

katholieke & conservatieve ouders. Empty katholieke & conservatieve ouders.

Bericht van hanne di aug 12, 2008 11:53 pm

Ik heb eraan getwijfeld of ik dit zou zetten onder de topic die over de kerk gaat, maar dan zou het lijken alsof alle mensen die gelovig zijn, zo'n conservatieve regels hebben. (wat zeker 't geval niet is)

Dus bij deze een nieuwe topic over: de extreem gelovigen.

Ik heb daarnet naar het sensatieprogramma "telefacts" gekeken en ik kon mijn ogen en oren niet geloven, dat dat soort mensen anno 2008 nog bestaat.

Het was ergens in Amerika geloof ik. Een man die planken maakt, waarmee ouders hun kinderen kunnen slagen. Die deelt hij dan uit aan de mensen op straat (gelukkig zijn er veel mensen die deze krankzinnige man toch negeren) Hij deed dat in opdracht van God (of dat dacht hij toch)
    In de bijbel staat: kinderen moeten gehoorzamen!!!
    Gehoorzaamheid wordt niet aangeboren en dus moet je je kinderen dat aanleren.
    Dat slagen is dus een manier om te straffen, maar ze vooral respect bij te brengen (yeah right! Rolling Eyes ) en hun zo leren wat kan en wat niet kan, hun de juiste weg te wijzen scratch

Zo waren er ook een aantal gezinnen aan bod gekomen, die dat soort van strafmaatregelen toepassen. Jongen liegt tegen zijn moeder en kletst het kind met een tak op de billen.
    Ze willen ook hun kinderen beschermen tegen de slechte invloeden van buitenaf.
    Dus gaven ouders hun kinderen maar thuis les. Alle vakken werden gegeven vanuit hun christelijk standpunt. Behalve één vak. Juist ja! Seksuele opvoeding werd geschrapt! Rolling Eyes

De dochter van 24 gaat binnenkort trouwen en dus gaat dochter samen met moedertje op zoek naar een prachtig trouwkleed.
    Lees: niet te veel bloot want je moet jezelf niet teveel prijsgeven.
    Het koppeltje neemt nu al elkaar eens de hand vast, nu ze net verloofd zijn, want voordien kon dat natuurlijk niet.
    Dat je als man een vrouw vindt, die nog volledig maagd is, is natuurlijk geschenk voor hem. Yeah Right!

Ook kun je maar beter films bekijken en muziek beluisteren, waar vooral een boodschap inzit die respectabel is.
    Films met teveel seks, geweld, etc haal je niet in huis. En popmuziek kunnen we tergelijkertijd ook maar verbannen. Want deze bevatten teksten die toch teveel op zichzelf zijn gericht. Ik IK en niemand anders dan IK. Yeah Right!

Ik heb al voordien gepost dat ik helemaal niets heb tegen mensen die gelovig zijn maar ik vind wanneer je de bijbel leest, toch ook eens tussen de regels mag kijken. Hoe sommige mensen elk woord maar letterlijk gaan intepreteren, die zijn toch een gevaar voor de maatschappij.
    Of niet? Ge moogt gerust reageren hoor Merci
    Gast
    Gast

katholieke & conservatieve ouders. Empty Re: katholieke & conservatieve ouders.

Bericht van Gast wo aug 13, 2008 1:56 am

zulke mensen zijn ziek en horen in een instelling thuis.
    mensen die zulke opvattingen hebben zijn zoals je zegt een gevaar voor de maatschappij,zeker weten.
    wat ik me dan vooral afvraag is wat zulke mensen drijft of toch diegene die ermee gestart is want zoiets krijg je toch niet van kinds af mee.natuurlijk wel diegenen die in deze 'sekte' leven maar de grondlegger ervan toch niet.ziekelijk noem ik het

Het is nu vr nov 15, 2024 2:34 am