van hanne ma sep 01, 2008 10:14 pm
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat ge precies verlangt van uw vakantie.
Als ge een ganse dag erop uit trekt en enkel slaapt in uw hotel, heb je geen 4 sterren nodig. Tijdens onze citytrips in Londen & A'dam verbleven we ook maar in een klein hotelletje met enkel ontbijt.
Maar tijdens grotere reizen verkies ik toch ook het goeie weer en wat meer luxe hoor. Niet dat ik echt elke dag plat lig van 's morgens tot 's avonds want ik wil graag ook een beetje cultuur hebben, maar het is ook leuk om na een excursie nog wat te luieren in je strandstoel en een sprongske te doen in het zwembad. Er is niets zaligers dan zwemmen in openlucht
Trouwens stedenbezoeken zou ik ook al niet zo snel doen in de zomer, maar eerder in het voor- of najaar.
Wat die sterren dan weer betreft, merk je vooral aan het eten. Als je wat degelijk eten wilt hebben op je bord, dan kies je beter voor een vier-sterren hotel. Vrienden van ons hebben ook een lastminute geboekt in een driesterren hotel (rhodos) maar ze vonden het eten niet lekker. Wat landen als Turkije, Marokko of Tunesië dan weer betreft, zijn de waarden van die sterren ook anders. Daar is 4 sterren toch écht een minimum.