BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute

2 plaatsers

vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist

hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...

Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Registration date : 20-02-08

vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist Empty vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist

Bericht van hanne wo okt 01, 2008 12:52 am

*pescotariėr: iemand die geen vlees eet maar wel vis.
    *pollotariėr: iemand die geen vlees eet maar wel kip.
    *vegetariėr: iemand die noch vis, noch vlees eet
    *veganist: iemand geen die vis, vlees of andere dierlijke producten eet (zoals eieren, melk, honing,....)

Behoor jij toch één van deze 4 categoriėn en wat is de drijfveer om geen vlees/vis/dierlijke producten te eten?

*misschien lust je het niet
    *misschien vind je vlees gewoon te duur
    *omdat je ouders vegetarisch zijn en je het daarom zo gewoon bent
    *omdat je het zielig vindt voor de diertjes
    *omdat je vleesvervangers vreselijk lekker vindt
    *of heb je gewoon andere redenen.

Wat vinden vegetarische mensen van de mensen die vlees eten, en omgekeerd. En hoe sta je tegenover veganisten?

Shoot! Merci
    Gast
    Gast

vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist Empty Re: vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist

Bericht van Gast wo okt 01, 2008 8:48 am

bwa,kweni. ik begrijp niet dat je geen vis of vlees kan eten en alleen maar groenten.
    ieder zijn ding he en ik ga die mensen er niet scheef voor bezien maar ik kan dat niet vatten.
    niets is lekkerder dan een lekker stuk vlees of vis.
    soms eet ik gewoon vlees of vis zonder iets bij
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...

Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Registration date : 20-02-08

vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist Empty Re: vegetariėr, pescotariėr, pollotariėr, veganist

Bericht van hanne wo okt 08, 2008 1:33 pm

Lord Scorpio schreef:bwa,kweni. ik begrijp niet dat je geen vis of vlees kan eten en alleen maar groenten.
    ieder zijn ding he en ik ga die mensen er niet scheef voor bezien maar ik kan dat niet vatten.
    niets is lekkerder dan een lekker stuk vlees of vis.
    soms eet ik gewoon vlees of vis zonder iets bij

Dan kunnen vegetariėrs even raar kijken als iemand alleen maar vlees eet en nooit groenten.
    Ik zie heel graag beesten maar zou het ook niet kunnen om vegetarisch te worden (ik heb het ooit geprobeerd maar da's dus mislukt)
    Ik weet toch dat je nooit alle dierenleed kan besparen en uiteindelijk worden die beesten hier pijnloos geslacht. Dieren in het wild worden door andere beesten opgepeuzeld en denk dat dat veel erger is.

Toch vind ik dat sommige mensen té veel vlees eten. Normaal heb je maar zo'n 100 tot 120 gram vlees nodig per dag, en moet je gewoon veel meer groenten en fruit eten. En heel vaak merk je het omgekeerde of ze eten gewoon alleen maar vlees én geen groenten.

Dat een stukje vlees eiwitten bevat is ook wel waar en dat heeft een mens ook nodig, maar ik geloof wel dat er nu al veel vervangproducten bestaan die dat mooi compenseren. Niet alle mensen die vegetarisch leven, zijn ongezond.
    Het is gewoon een kwestie dat je dan niet alleen maar groenten eet maar op zoek gaat naar een volwaardige vervanger.
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo okt 08, 2008 1:42 pm

ik heb eens iemand gekend die geen vlees at omdat hij dat niet vond kunnen omdat die beestjes worden afgeslacht.
    maar hij at wel gevogelte en vis.
    de logica daar was echt wel ver te zoeken en een serieuze uitleg ervoor geven kon hij ook niet
    Squally
    Squally
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx
    xXx.. Mieeep Mieeep ..xXx

Man
    Aantal berichten : 1189
    Leeftijd : 49
    Werkgelegenheid/vrije tijd : zelfstandig
    Registration date : 24-01-08

Bericht van Squally wo okt 08, 2008 2:37 pm

Het stomste zijn de veganisten. Die willen geen dierlijke producten zoals zoals melk eten. Die zouden er beter eens bij stilstaan, als een koe niet gemolken wordt, dat die aan een pijnlijke dood kan sterven. Daar staan ze niet bij stil hé, nee, enkel maar omdat het zogezegd pijn doet voor die koe om gemolken te worden. Dikke zever. Heb je ooit al vrouwen horen klagen dat hun borsten pijn doen omdat ze borstvoeding geven? Ja het kan, maar dat zijn uitzonderingen.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu do nov 14, 2024 8:50 pm