Opschudding gisteravond in X Factor, de muzikale talentenjacht op VTM: Maurice Engelen stapte uit de jury. Niet voor de duur van het programma, maar bij wijze van tijdelijk protest. Engelen pikte het niet dat hij als derde jurylid moest beslissen wie de show moest verlaten: Karim of Rodwan (foto onder), twee deelnemers die hij coachte en naar de overwinning moest loodsen. Karim en Rodwan kregen de minste stemmen van de kijker, iets wat Engelen niet begreep. 'Twee mensen met een fantastische stem. Ik kan deze beslissing niet nemen. Als ik móét kiezen, stap ik uit het programma.'
Waarop hij in de zaal tussen het publiek ging zitten. Omdat jurylid Kris Wauters voor Rodwan had gekozen en jurylid Do voor Karim, kreeg de stem van het publiek de doorslag. Rodwan Balkaïd uit Bilzen had minder stemmen dan Karim Lequenne uit Berchem en moest naar huis.
Waarop hij in de zaal tussen het publiek ging zitten. Omdat jurylid Kris Wauters voor Rodwan had gekozen en jurylid Do voor Karim, kreeg de stem van het publiek de doorslag. Rodwan Balkaïd uit Bilzen had minder stemmen dan Karim Lequenne uit Berchem en moest naar huis.