Hoe denk jij over de Doodstraf ?
4 plaatsers
Doodstraf
Melleke- XxX Lady Kathy XxX
Aantal berichten : 3008
Leeftijd : 44
Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
Registration date : 28-11-07
- Bericht nummer 1
Doodstraf
Stevil- ...XxX..KRUIPERTJE..XxX...
Aantal berichten : 33
Leeftijd : 48
Werkgelegenheid/vrije tijd : ja
Registration date : 01-03-08
- Bericht nummer 2
Re: Doodstraf
ik vind dat de doodstraf moet kunnen, zou al een oplossing zijn tegen de overbevolking in de gevangenissen.
Turbohao
Aantal berichten : 22
Leeftijd : 48
Werkgelegenheid/vrije tijd : militair,programmeren
Registration date : 05-02-08
- Bericht nummer 3
doodstraf moet kunnen voor de ergste gevallen,kinderverkrachters en moordenaars
- Bericht nummer 4
JA da vind ik ook, mensen die levenslang krijgen enz, geef die dan de doodstraf, ipv die te laten teren op ons geld é
hanne- ...XxXBLABLAAXxX...
Aantal berichten : 411
Leeftijd : 43
Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
Registration date : 20-02-08
- Bericht nummer 5
Als een moordenaar in't gevang moet en we geven hem effectief de doodstraf, doen we dan niet net hetzelfde? :?:
Indien je de doodstraf zou toestaan, hoe zou je 't dan concreet zien?
Wie heeft recht op een tweede kans en wie stuur je richting 'hel'?
Een drugsverslaafde, een verkrachter, een fraudeur, moordenaar???
Stel dat we iemand doden en nadien blijkt dat die persoon toch onschuldig is. Wat dan?
Als hij dan toch schuldig blijkt te zijn, komt hij er dan niet te gemakkelijk vanaf?
Wat met de familie van de gevangene?
Stel dat er na een aantal onderzoeken ineens toch weer sporen worden gevonden maar die lopen dood.
De dader is ondertussen vermoord.
Is dit niet jammer dat we hem/haar hier niet mee kunnen confronteren
waarmee mss weer een heleboel nieuwe feiten worden opgehelderd
Ik vind wel dat ze met die gevangene niet te soepel moeten zijn.
Een verkrachter die vijf jaar krijgt, moet er maar 5 jaar zitten
en niet na anderhalf jaar vrijkomen wegens goed gedrag.
Mannen als Dutroux, Fourniret mogen nooit meer vrijkomen.
Levenslang in Belgie betekent 25 jaar maar ik hoop dat ze daar sterven, en liefst zo tragisch mogelijk.
Stel dat we iemand doden en nadien blijkt dat die persoon toch onschuldig is. Wat dan?
Als hij dan toch schuldig blijkt te zijn, komt hij er dan niet te gemakkelijk vanaf?
Stel dat er na een aantal onderzoeken ineens toch weer sporen worden gevonden maar die lopen dood.
Levenslang in Belgie betekent 25 jaar maar ik hoop dat ze daar sterven, en liefst zo tragisch mogelijk.
- Bericht nummer 6
hanne schreef:Als een moordenaar in't gevang moet en we geven hem effectief de doodstraf, doen we dan niet net hetzelfde? :?:
Ja daar heb je wel een punt in, Dan moeten ze maar in de cel blijven tot het bewezen word dat ze mss onschuldig zijn, en vrijkomen wegens goed gedrag vind ik feitelijk niet kunnen, gemakkelijk é, u braaf houden in de bak , niets van prikkelingen daar, niets waarvan je iets kan verkeerd doen,Geen verleidingen enz tot ze terug lostgelaten worden in het echte leven, en weer een fout misgaan, Nog een slachtoffer, ( zeg nie da ze allemaal zo zullen zijn ma toch zeker de helft !!!
En vind het eigenlijk nie kunnen da ze daar verwend worden met een tv, ps2 enz,In de gevangenis betekent niet dat ze een luxe leventje moeten hebben aan materiele dingen dan , oké ze kunnen nie van de buitenlucht profiteren wanneer ze zelf willen maar eerlijk ze hebben het ook zelf gezocht !! Zou moeten zoals vroeger zijn, gewoon in de cel, met een bed en een wc en wastafel, en thats it !
Gast- Gast
- Bericht nummer 7
allemaal sterke punten die worden aangehaald.
op zich ben ik ook voor de doodstraf maar hoeveel mensen gaan er niet ten onrechte de cel in.
maar hoeveel van het crapuul komt ook niet vervroegd vrij wegens goed gedrag.
en is het echt zo slecht in het gevang?hmm,ni zene.
paar maand geleden is er ne vriend van mij vrijgekomen.twas best gezellig zei hij.kzat er nen dag en ik kwam al bekend volk tegen.en zelfs in de cel worden gewoon zaakjes geregeld hoor.
en zoals je zegt melleke,het gevang van brugge is een 3 sterren hotel.er zijn er die zich laten oppakken gewoon omdat ze het daar goed hebben,das gene zwans he,dat is echt zo.
en stel dat je eigen kind op een dag een moord begaat of iemand verkracht?ben je dan ook nog voor de doodstraf?
mss toch beter geen deadpenalty dan?
op zich ben ik ook voor de doodstraf maar hoeveel mensen gaan er niet ten onrechte de cel in.
maar hoeveel van het crapuul komt ook niet vervroegd vrij wegens goed gedrag.
en is het echt zo slecht in het gevang?hmm,ni zene.
paar maand geleden is er ne vriend van mij vrijgekomen.twas best gezellig zei hij.kzat er nen dag en ik kwam al bekend volk tegen.en zelfs in de cel worden gewoon zaakjes geregeld hoor.
en zoals je zegt melleke,het gevang van brugge is een 3 sterren hotel.er zijn er die zich laten oppakken gewoon omdat ze het daar goed hebben,das gene zwans he,dat is echt zo.
en stel dat je eigen kind op een dag een moord begaat of iemand verkracht?ben je dan ook nog voor de doodstraf?
mss toch beter geen deadpenalty dan?
hanne- ...XxXBLABLAAXxX...
Aantal berichten : 411
Leeftijd : 43
Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
Registration date : 20-02-08
- Bericht nummer 8
lord T schreef:
paar maand geleden is er ne vriend van mij vrijgekomen.twas best gezellig zei hij.kzat er nen dag en ik kwam al bekend volk tegen
mjah welk soort vrienden heb jij dan ook?
Mensen die jarenlang in een gevangenis hebben gezeten en waar ze kunnen profiteren van warmte, eten, een bed,...en die dan terechtkomen op straat. Je zou voor minder terug naar 't gevang willen
maar eigenlijk is een gevangenis ook om mensen terug op weg te helpen naar een plaatsje in de maatschappij. Het is niet de bedoeling dat je ze opsluit in kerkers en enkel voedt met water en droog brood. Je moet ook geen monsters creëren in de gevangenis hé.
Het is de bedoeling dat ze er uit komen als mensen die aan een nieuw leven willen starten. Sommige mensen slagen erin en andere niet.
Als je niet uit je fouten hebt geleerd en je staat er terug, mogen er toch wel strengere maatregelen komen.
Dan heb je eigenlijk 't verbrod
Gast- Gast
- Bericht nummer 9
mag ik je er wel op wijzen dat de meesten die lange tijd in het gevang hebben gezeten totaal hun weg in de maatschappij niet meer terug vinden.
en in vele gevallen ligt het niet aan henzelf maar aan de mensen die hen geen kans meer willen geven zodat ze opnieuw hervallen
en in vele gevallen ligt het niet aan henzelf maar aan de mensen die hen geen kans meer willen geven zodat ze opnieuw hervallen
Gast- Gast
- Bericht nummer 10
het is een gevoelig punt,die doodstraf en er zijn heel veel pro's maar ook veel contra's en ik denk dat de contra's opwegen tegen de voordelen van de "deadpenalty"