Abortus, het is en blijft voor velen een moeilijk onderwerp.
Is het moord? Of is het gerechtvaardigd? En wanneer dan?
Is het moord? Of is het gerechtvaardigd? En wanneer dan?
Predje schreef:Voor mij zowiezo gerechtvaardigd als de vrouw zwanger geraakt is na verkrachting.
En ten tweede, en dat is een persoonlijke visie, een ongeboren kind waarvan je weet dat het zwaar gehandicapt zal zijn, hetzij metaal hetzij fysiek, ook daar is voor mij abortus gerechtvaardigd.
De verdere draagkracht van een zwaar gehandicapt kind dat zich niet zelfstandigkan onderhouden is niet te overzien en vergt de totale opoffering van beide ouders, en in vele gevallen is dit te vermijden...
Siske schreef:is inderdaad een héél gevoelig onderwerp. Je moet zelf maar eens voor de keuze komen te staan. Wel ik spreek uit ervaring, ik was 7 maanden zwanger , dolgelukkig tot ik te horen kreeg dat er iets mis ging ..... Er was iets misgegaan met de moederkoek en mijn baby kreeg niet genoeg zuurstof en voeding. Toen het werd vastgesteld was het kwaad al geschied, als de baby het zou overleven dan zou het een plantje zijn ......
Mijn gynaecoloog wou me dat verdriet besparen maar ik kon het niet over mijn hart krijgen ..... het was niet aan de gynaecoloog om hierover te beslissen vond ik. Ik heb uiteindelijk zelf niet moeten beslissen, moeder natuur heeft dat gedaan. Mijn baby is doodgeboren en er gaat geen dag voorbij dat ik denk hoe mijn Jennifer er vandaag de dag eruit zou gezien hebben.
voor mijn engeltje: lieve schat xxx ik denk iedere dag aan jou !