van Melleke wo jul 02, 2008 7:35 pm
hanne schreef:Vandaag heb ik een interview gelezen over een groep tienermeisjes in de vs,
die een pact hebben gesloten op school, om allemaal samen zwanger te worden.
Het zou blijkbaar gaan om een bepaalde plaats waar zich geen apothekers bevinden en waar er ook weinig toekomstperspectieven zijn. Dat kan een motief geweest zijn
om dus allemaal vroegtijdig aan kinderen te beginnen en zo hun leegte op te vullen.
Ik vind het eigenlijk maar een gek verhaal!
In een middelbare school in het Amerikaanse vissersdorpje Gloucester, Massachusetts, zijn maar liefst 17 tienermeisjes zwanger. Dat is viermaal zoveel dan normaal verwacht zou kunnen worden. De school ontdekte dat het gaat om een 'zwangerschapspact': de meisjes, allemaal jonger dan 16, spraken af zwanger te raken en samen hun kinderen op te voeden.
De directie werd achterdochtig toen steeds meer meisjes zich herhaaldelijk melden bij de schoolzuster voor een zwangerschapstest. Zij merkte dat de meisjes telkens meer overstuur waren als die test negatief bleek te zijn. Op 'goed' nieuws werd dan weer gereageerd met high-fives en plannen voor babyfeestjes. Eén meisje is ondertussen al bevallen, de rest van de tieners is uitgerekend voor het begin van de zomervakantie.
Minstens één van de meisjes werd bevrucht door een 24-jarige dakloze. Onderzoekers proberen uit te vissen wie de andere vaders zijn. Meerdere van hen zouden al twintigers zijn, waardoor ze aangeklaagd kunnen worden voor seks met een minderjarige. Dorpsbewoners reageren geschokt op het plan van de meisjes: "Ze zijn zelf nog kinderen".
"Ze willen iemand die onvoorwaardelijk van hen houdt", meent Amande Ireland te weten. Zij is een 18-jarige oud-leerlinge van de school, zelf moeder van een dochtertje van drie. "Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat onvoorwaardelijke liefde helemaal niet zo leuk is als de baby om drie uur 's nachts ligt te huilen van de honger."
De meisjes en hun ouders willen de pers niet te woord staan.