BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute

2 plaatsers

Tienerouders

Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX

Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 44
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Registration date : 28-11-07

Tienerouders Empty Tienerouders

Bericht van Melleke di jan 29, 2008 10:53 pm

Een tienerstel, beide 16 jaar heeft een leuke relatie. Het meisje raakt zwanger. Beide zitten ze nog op school en hebben nog nauwelijks inkomsten.

Zoals bij de meeste tieners wonen ze allebei nog bij hun ouders, is het verantwoord om het kind te laten komen of zijn tieners daar nog niet klaar voor.
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...

Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Registration date : 20-02-08

Tienerouders Empty Re: Tienerouders

Bericht van hanne wo jul 02, 2008 6:42 pm

Vandaag heb ik een interview gelezen over een groep tienermeisjes in de vs,
    die een pact hebben gesloten op school, om allemaal samen zwanger te worden. Rolling Eyes

Het zou blijkbaar gaan om een bepaalde plaats waar zich geen apothekers bevinden en waar er ook weinig toekomstperspectieven zijn. Dat kan een motief geweest zijn
    om dus allemaal vroegtijdig aan kinderen te beginnen en zo hun leegte op te vullen.
    Ik vind het eigenlijk maar een gek verhaal! scratch
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jul 02, 2008 6:46 pm

inderdaad te gek om woorden.maar ja,we leven nu eenmaal in een tijd waar je van niets meer moet verschieten eigenlijk he
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX

Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 44
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Registration date : 28-11-07

Bericht van Melleke wo jul 02, 2008 7:35 pm

hanne schreef:Vandaag heb ik een interview gelezen over een groep tienermeisjes in de vs,
    die een pact hebben gesloten op school, om allemaal samen zwanger te worden. Rolling Eyes

Het zou blijkbaar gaan om een bepaalde plaats waar zich geen apothekers bevinden en waar er ook weinig toekomstperspectieven zijn. Dat kan een motief geweest zijn
    om dus allemaal vroegtijdig aan kinderen te beginnen en zo hun leegte op te vullen.
    Ik vind het eigenlijk maar een gek verhaal! scratch

In een middelbare school in het Amerikaanse vissersdorpje Gloucester, Massachusetts, zijn maar liefst 17 tienermeisjes zwanger. Dat is viermaal zoveel dan normaal verwacht zou kunnen worden. De school ontdekte dat het gaat om een 'zwangerschapspact': de meisjes, allemaal jonger dan 16, spraken af zwanger te raken en samen hun kinderen op te voeden.

De directie werd achterdochtig toen steeds meer meisjes zich herhaaldelijk melden bij de schoolzuster voor een zwangerschapstest. Zij merkte dat de meisjes telkens meer overstuur waren als die test negatief bleek te zijn. Op 'goed' nieuws werd dan weer gereageerd met high-fives en plannen voor babyfeestjes. Eén meisje is ondertussen al bevallen, de rest van de tieners is uitgerekend voor het begin van de zomervakantie.

Minstens één van de meisjes werd bevrucht door een 24-jarige dakloze. Onderzoekers proberen uit te vissen wie de andere vaders zijn. Meerdere van hen zouden al twintigers zijn, waardoor ze aangeklaagd kunnen worden voor seks met een minderjarige. Dorpsbewoners reageren geschokt op het plan van de meisjes: "Ze zijn zelf nog kinderen".

"Ze willen iemand die onvoorwaardelijk van hen houdt", meent Amande Ireland te weten. Zij is een 18-jarige oud-leerlinge van de school, zelf moeder van een dochtertje van drie. "Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat onvoorwaardelijke liefde helemaal niet zo leuk is als de baby om drie uur 's nachts ligt te huilen van de honger."

De meisjes en hun ouders willen de pers niet te woord staan.
    Gast
    Gast

Bericht van Gast wo jul 02, 2008 11:29 pm

1 ding wil ik wel stellen.je vraagt of het verantwoord is om het kind te laten komen.het kind is er en moet gewoon komen.het weghalen ofzo is geen optie.het had in de eerste plaats nooit zover moge komen want 16 is een veel te jonge leeftijd om mama of papa te worden.niet dat het dan slechte ouders zouden zijn,dat hoeft daarvoor niet waar te zijn maar gewoon,ze zijn zelf nog zo onwetend,onervaren en gooien hun jeugd weg.je ziet en hoort het meer en meer,tienerouders en hoe komt dat?de mentaliteit.het enige waar ze aan denken is vrijen en niet aan de gevolgen daarvan want waarom de pil nemen?de meeste moeders weten zelfs niet wanneer hun tienerkind sex heeft.
    waarom condoom gebruiken?zoiets ongemakkelijk.
    achteraf is het dan huilen geblazen.ze beseffen niet dat ze daardoor niet alleen zichzelf maar ook hun ouders vele kopzorgen geven want dat zijn meestal toch de mensen die een groot deel van de zorgen van het kind op zich nemen in zulke situaties.
    en dat er dan nog tieners zijn die er bewust voor kiezen en een pact sluiten en al die zever das helemaal niet te vatten.
    ik was 21 toen ik men eerste kind kreeg en ik vond dat zelfs achteraf nog te snel,maar das nu iets dat bij elke mens anders ligt natuurlijk he
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...

Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Registration date : 20-02-08

Bericht van hanne do jul 03, 2008 12:34 am

Ok, sommige jongeren (kinderen) beginnen er idd wel héél vroeg aan.
    Maar als ik mama zou zijn zou ik liever hebben dat mijn 14-jarige dochter zo eerlijk is om het mij te komen vertellen, en dan zou ik haar naar de dokter kunnen doorverwijzen om de pil aan te vragen. Mss dat ik wel ni zo blij zou zijn maar ik zou het apprecieren dat ze ondanks haar jonge leeftijd, toch haar verantwoordelijkheid neemt.
    Liever dat dan wanneer ze bang zou zijn om het me te vertellen en 't achter mijn rug gaat doen. En uit onwetendheid het onveilig gaat doen of zonder bescherming om daarna met de gebakken peren te zitten.

Er zijn nog veel ouders die denken dat ze door dingen te verzwijgen, kinderen er van weerhouden om 't toch al te doen.
    Een kind zeggen dat hij/ zij ergens nog te jong voor zijn of ze 't gewoon verbieden is echt geen oplossing.

Eveneens met drugs enzo: waarom zijn er ouders die daarover nooit willen babbelen en 't perse taboe willen houden? Het is toch beter dat je je kinderen informeert en ze uitlegt wat de gevolgen kunnen zijn?
    't Zijn meestal die mensen die hun kind wereldvreemd willen houden, die dan voor de verassingen komen te staan.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu vr nov 22, 2024 7:49 pm