BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    Vorm wenbrauwen bepaalt gezichtsuitdrukking

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Vorm wenbrauwen bepaalt gezichtsuitdrukking Empty Vorm wenbrauwen bepaalt gezichtsuitdrukking

    Bericht van Melleke za feb 02, 2008 5:20 pm

    We staan er niet altijd bij stil maar onze wenkbrauwen bepalen voor een groot deel hoe ons gezicht eruit ziet. Krijg je vaak de opmerking er moe, boos of verbaasd uit te zien? Dan hebben je wenkbrauwen er gegarandeerd mee te maken. De wenkbrauwen een andere vorm geven, kan je uiterlijk wel degelijk beïnvloeden.

    Perfecte vorm
    Cruciaal is dan ook de perfecte vorm voor jouw gezicht te bepalen. In de eerste plaats betekent dat dat de wenkbrauwen op de juiste plaats moeten beginnen en eindigen, op de tweede plaats moet het hoogste punt in de boog bepaald worden.

    Om dat te bepalen gebruik je een potlood en je neusvleugel.
    a) beginpunt: hou het potlood bij je neusvleugel en laat het recht omhoog wijzen. Waar het potlood tegen je voorhoofd komt, begint je wenkbrauw.
    b) Eindpunt: hou het potlood tegen je neusvleugel en wijs ermee naar de buitenhoek van je oog. Waar het potlood de wenkbrauw kruist, is het eindpunt.
    c) Hoogste punt: kijk recht voor je uit, en leg jet potlood loodrecht langs de buitenrand van je iris. Het hoogste punt is het snijpunt van je wenkbrauw en het potlood.
    d) Het begin- en eindpunt liggen ook best op één horizontale lijn.

    Pincet of trimmer?
    Overtollige wenkbrauwhaartjes verwijderen kan met een pincet of een wenkbrauwtrimmer. Dat laatste is echter alleen geschikt voor 'grof' werk, bijvoorbeeld het verwijderen van de haartjes tussen de wenkbrauwen.

    Voor je begint, kan je best alle haartjes naar dezelfde kant borstelen. Neem het pincet goed vast, trek de huid strak en pluk de haartjes er een per een uit in de haargroeirichting. Pak alleen de haartjes onder en tussen de wenkbrauwen aan. Kijk regelmatig in de spiegel, zodat je zeker niet te veel wenkbrauwhaartjes verwijderd hebt!

    Tip: Om de pijn te verminderen kan je een ijsblokje gebruiken om te verdoven.

    Bijkleuren
    Om je wenbrauwen er nog beter te laten uitkomen, kan je ze kleuren. Bij voorkeur met wenkbrauwpoeder, aangebracht met een kwastje. Je kan ook een potlood gebruiken, maar zorg ervoor dat het resultaat natuurlijk blijft.
    avatar
    Gast
    Gast


    Vorm wenbrauwen bepaalt gezichtsuitdrukking Empty Re: Vorm wenbrauwen bepaalt gezichtsuitdrukking

    Bericht van Gast ma jul 21, 2008 8:34 am

    vorige week ontdekte ik bij mezelf dat ik een megalang wenkbrauwhaartje had boven men rechteroog.
    hoe dat daar plots is gekomen is mij een raadsel,het was me nog nooit opgevallen.dat haartje(zeg maar haar)heb ik snel uitgetrokken.

      Het is nu ma mei 20, 2024 1:02 pm