van ®Beef-cake di sep 23, 2008 12:15 pm
ik moest vroeger ook niets van sport hebben, ben regelmatig en met grote tussenpozen gaan fitnessen en fietsen : gewichten heffen voor de leuke spiertjes, loopband voor de uithouding, maar op den duur werd het een sleur, de vervelende omgeving (het overdreven gestoef en gepoch van body-builders en tetterende fitnessers die het met weinig moeite presteren), de vreselijke geur van al die zweet, je motivatie vermindert dat het niet zo plezant wordt. dan ga je afvragen voor wie ga je sporten, doe je het voor jezelf of doe je het om anderen een goede indruk te laten.
sporten moet je graag doen en natuurlijk is het gezond, maar je moet het blijven volharden en weten wat voor doel je voor ogen wilt hebben : bijvoorbeeld gewicht verliezen of er slanker uitzien, wat misschien goed is voor je zelfvertrouwen op te krikken.
sinds wij een hondje hebben, verplichten we om regelmatig te gaan wandelen, in het begin een kwartiertje....tegenwoordig een uurtje, door weer en wind..en wij doen het minstens vier keer per dag...heb ik meer interesse getoond voor het natuur, de bloemen, het groen, het frisse lucht, de omgeving van fietsers, joggers en wandelaars.
binnenkort wil ik zelfs gaan mountainbiken, omdat ik denk dat deze behendige sport je conditie kan verbeteren, je zweet er hard van, je concentratie wordt er beter van, je grenzen en durf verleggen en zelfs je stress vliegt gewoon van je lijf af...natuurlijk rekening houden en afwisselend met de hond blijven uitlaten.
en misschien de uitdaging van jewelste : de triathlon uitproberen !