BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


2 plaatsers

    'Sven Nys maakt het veldrijden kapot'

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    'Sven Nys maakt het veldrijden kapot' Empty 'Sven Nys maakt het veldrijden kapot'

    Bericht van Melleke di sep 30, 2008 5:21 pm

    Sven Nys vraagt te veel startgeld voor een veldrit en maakt zo het veldrijden kapot. Dat is althans de mening van Hans Van Kasteren, manager van Fidea en organisator van de avondcross in Zonhoven. Nys reageert geprikkeld op de kritiek: 'Ik ben alleen voor de losse crossen duurder.'Van Kasteren had Sven Nys zondag erg graag aan de start gehad van zijn cross in Zonhoven, maar de Belgisch kampioen weigerde. 'Nys vroeg te veel', laat hij optekenen in de kranten van Concentra. 'Sven wou 8.000 euro om mee te rijden. Ik deed een tegenvoorstel van 6.000 euro maar we kregen een njet als antwoord. Dat vind ik erover. Het is hoog tijd dat we met een reeks organisatoren front vormen en dwarsliggen. Want als we hieraan blijven toegeven, zal het veldrijden snel om zeep zijn.'

    Worden die bedragen dan niet vooral gevormd door vraag en aanbod?

    'Ja', aldus Van Kasteren, 'maar Nys handelt daar niet naar. Stel dat alle organisatoren de volgende weken 8.000 euro betalen, dan rijdt Nys elke koers mee. En dat terwijl hij rust wil inlassen. Mocht ik zijn ploegleider zijn, ik zou protesteren. Nys is de beste crosser, maar de verhouding met de anderen klopt niet meer.'

    Sven Nys liet die aantijgingen niet zomaar over zijn kant gaan en verdedigde zijn beslissing.

    'Ik kan alleen maar zeggen dat ik de Superprestige en de GvA-trofee rijd voor dezelfde startpremie als vorig jaar. Enkel in de losse crossen ben ik duurder geworden. Ik wil gewoon minder crossen rijden en zo gebeurt er een natuurlijke schifting. Wie wil me en wie wil me niet? Zo is het duidelijk. Wie betaalt krijgt wat hij verdient: een Nys die spektakel biedt, die probeert te winnen en die bovendien veel supporters meebrengt.'

    Startgeld Zonhoven:
    Sven Nys: 8.000 euro
    Lars Boom: 6.000
    Bart Wellens: 4.250
    Niels Albert: 3.500
    Erwin Vervecken: 3.250
    Zdenek Stybar: 3.000
    Klaas Vantornout: 2.000
    Richard Groenendaal: 1.800
    Sven Vanthourenhout: 1.500
    Gerben de Knegt: 1.250
    Radomir Simunek: 1.250
    Kevin Pauwels: 900
    Ben Berden: 400

    (Niet iedereen krijgt wat hij vraagt.)
    ®Beef-cake
    ®Beef-cake
    xXx.. Miauwww ..xXx
    xXx.. Miauwww ..xXx


    Man
    Aantal berichten : 2031
    Leeftijd : 56
    Woonplaats : superserieuze Schoten
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Special Agent 014
    Humeur : Goedgezind ➔ vriendelijk
    Registration date : 21-07-08

    'Sven Nys maakt het veldrijden kapot' Empty Re: 'Sven Nys maakt het veldrijden kapot'

    Bericht van ®Beef-cake di sep 30, 2008 5:31 pm

    Melleke schreef:Sven Nys vraagt te veel startgeld voor een veldrit en maakt zo het veldrijden kapot. Dat is althans de mening van Hans Van Kasteren, manager van Fidea en organisator van de avondcross in Zonhoven. Nys reageert geprikkeld op de kritiek: 'Ik ben alleen voor de losse crossen duurder.'Van Kasteren had Sven Nys zondag erg graag aan de start gehad van zijn cross in Zonhoven, maar de Belgisch kampioen weigerde. 'Nys vroeg te veel', laat hij optekenen in de kranten van Concentra. 'Sven wou 8.000 euro om mee te rijden. Ik deed een tegenvoorstel van 6.000 euro maar we kregen een njet als antwoord. Dat vind ik erover. Het is hoog tijd dat we met een reeks organisatoren front vormen en dwarsliggen. Want als we hieraan blijven toegeven, zal het veldrijden snel om zeep zijn.'

    Worden die bedragen dan niet vooral gevormd door vraag en aanbod?

    'Ja', aldus Van Kasteren, 'maar Nys handelt daar niet naar. Stel dat alle organisatoren de volgende weken 8.000 euro betalen, dan rijdt Nys elke koers mee. En dat terwijl hij rust wil inlassen. Mocht ik zijn ploegleider zijn, ik zou protesteren. Nys is de beste crosser, maar de verhouding met de anderen klopt niet meer.'

    Sven Nys liet die aantijgingen niet zomaar over zijn kant gaan en verdedigde zijn beslissing.

    'Ik kan alleen maar zeggen dat ik de Superprestige en de GvA-trofee rijd voor dezelfde startpremie als vorig jaar. Enkel in de losse crossen ben ik duurder geworden. Ik wil gewoon minder crossen rijden en zo gebeurt er een natuurlijke schifting. Wie wil me en wie wil me niet? Zo is het duidelijk. Wie betaalt krijgt wat hij verdient: een Nys die spektakel biedt, die probeert te winnen en die bovendien veel supporters meebrengt.'

    Startgeld Zonhoven:
    Sven Nys: 8.000 euro
    Lars Boom: 6.000
    Bart Wellens: 4.250
    Niels Albert: 3.500
    Erwin Vervecken: 3.250
    Zdenek Stybar: 3.000
    Klaas Vantornout: 2.000
    Richard Groenendaal: 1.800
    Sven Vanthourenhout: 1.500
    Gerben de Knegt: 1.250
    Radomir Simunek: 1.250
    Kevin Pauwels: 900
    Ben Berden: 400

    (Niet iedereen krijgt wat hij vraagt.)

    Misschien Sven Nijs vervangen door goedkopere amateuristische veldrijder ? Altijd goedkoper !
    avatar
    Gast
    Gast


    'Sven Nys maakt het veldrijden kapot' Empty Re: 'Sven Nys maakt het veldrijden kapot'

    Bericht van Gast wo okt 01, 2008 2:54 pm

    het is een gevoelig onderwerp en heel moeilijk om daarover iets te zeggen vind ik.
    feit is dat sven nijs gewoon de allerbeste is.
    90% van de wedstrijden die hij rijd wint hij maar waar hij moet winnen,het wereldkampioenschap,daar faalt hij meestal.
    mss moeten ze dat bedrag idd gewoon maar niet betalen en zo anderen een kans geven om te winnen,tenslotte word het veldrijden wel een beetje eentonig hoewel er met lars boom en zware tegenstander is opgestaan

    Gesponsorde inhoud


    'Sven Nys maakt het veldrijden kapot' Empty Re: 'Sven Nys maakt het veldrijden kapot'

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 4:04 pm