BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


2 plaatsers

    'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    'Niets is erger dan je kind zien sterven' Empty 'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Bericht van Melleke za jul 05, 2008 12:19 pm

    'Niets is erger dan je kind zien sterven'
    Vader doodgeslagen Miguel (2) start actie tegen kindermishandeling

    'Ik heb mijn zoon zien sterven. Erger kan een mens niet meemaken', zegt Mike Van Kriekinge (27), die deze week zijn zoontje Miguel (2) verloor. De peuter was in elkaar geslagen door zijn stiefvader. 'Vlak voor hij stierf heb ik in zijn oor gefluisterd dat zijn opa in de hemel goed voor hem zal zorgen.'
    'Het gaat niet goed met mij', zucht Mike Van Kriekinge in zijn appartementje in Turnhout. 'Wat wil je? Die beul heeft mijn zoontje doodgeslagen.'

    Goed een week geleden verbleef de kleine Miguel bij zijn mama in Ravels, toen haar nieuwe vriend, werkloos en verslaafd aan drugs, de peuter meedogenloos afranselde. Het jongetje zag bont en blauw. Zijn ogen zagen rood van de bloeduitstortingen. Een week liep hij zo rond. Niemand die de jongen naar het ziekenhuis bracht. Pas toen hij constant flauw begon te vallen, gingen zijn mama en haar vriend dan toch maar naar de dokter. 'Maar het was al te laat', zegt vader Mike. 'Ze zeiden dat we niet meer moesten hopen.'

    Mike had zijn zoontje om het weekend bij zich. Nooit zag hij het drama aankomen. 'Mijn ex was nog maar pas met die man samen. Ik had wel al eens gezien dat Miguel een blauwe plek op zijn onderbeen had, maar ik dacht dat aan het ravotten was geweest. Wie denkt nu dat zijn kind in elkaar wordt geslagen? Zo'n lieve jongen. Altijd was hij aan het lachen.'

    'Ik durf nog altijd niet na te denken over wat er echt gebeurd is. Ik heb mijn zoon zien sterven. Erger kan een mens niet meemaken. Ik heb hem in zijn oor gefluisterd dat hij geen schrik moet hebben. Dat zijn opa, die al in de hemel is, goed voor hem zal zorgen. Ik ben er zeker van: ze hebben elkaar al gevonden. Dat is mijn enige troost.'

    Mike worstelt met tegenstrijdige gevoelens. 'Ik heb verdriet, maar ik voel ook haat.' 'Wat moet ik tegen mijn dochtertje Kiara zeggen? Ze is ocharme nog maar vier. Ze lijkt nog niets te beseffen, maar soms begint ze plots te wenen. Maandag komt een kindertherapeut langs. Ik hoop dat hij ons kan helpen. In elk geval wil ik haar nooit meer uit handen geven. Nog een kind kwijtraken, dat zou ik echt niet aankunnen. Ik probeer me sterk te houden, maar 's avonds laat, als iedereen slaapt, stort ik in elkaar. Dan begin ik te janken als een klein kind.'

    Mike weet nog niet wanneer de jongen precies begraven wordt. Gisteren rondde het parket de autopsie af, zodat het lichaampje binnenkort wordt vrijgegeven. 'Ik wil dat mijn zoon zo snel mogelijk rust vindt. Zolang hij niet begraven is, blijft de pijn ondraaglijk. Ik ben al bij de begrafenisondernemer geweest. Het wordt een witte kist. Maar belangrijker is het signaal dat we willen geven. Dat het geweld tegen kinderen stopt. Niemand mag zijn kind zomaar toetakelen of aan zijn lot overlaten. Als ik met die boodschap al één kind kan redden, dan heeft de dood van Miguel nog een beetje zin gehad.'

    Intussen bereidt Mike een optocht voor tegen kindermishandeling. Ook komt er een geldinzameling om de juridische kosten te kunnen dragen. 'Ze hebben mij al gewaarschuwd voor de juridische veldslag die me te wachten staat', zegt Mike. 'Maar welke straf mijn ex en haar vriend ook zullen krijgen, het zal toch nooit genoeg zijn. Ik heb gehoord dat die beul zijn autodeur opzettelijk openzwaaide, in het gezicht van mijn Miguel wanneer hij langsreed op zijn driewielertje. Onvoorstelbaar toch?'



    Kinderbeul: 'Ik heb dit niet gewild'

    De 21-jarige Davy De Kock uit Mortsel, de man die Miguel doodsloeg, blijft in de gevangenis. Voor de raadkamer van Turnhout gaf hij gisteren toe dat hij de peuter wel eens hardhandig aanpakte. Zo zou hij het kind al eens brutaal in zijn bedje hebben gesmeten. Hij zou het opzettelijk omver hebben gelopen en hij zou het hardhandig hebben uitgekleed. Toen hij de dodelijke klappen uitdeelde, zou hij naar eigen zeggen onder invloed van drugs zijn geweest. Daardoor zou hij dingen gedaan hebben, die hij in feite helemaal niet wilde.
    De man zal door psychiaters worden onderzocht. De officiële betichting luidt momenteel: opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, met de verzwarende omstandigheid dat de feiten gepleegd werden door een persoon die gezag over het slachtoffer uitoefende.

    Ook de moeder van de overleden peuter, Sandra Verbeeck (22), is sinds gisteren in verdenking gesteld. Vooralsnog blijft ze op vrije voeten. (dhh, dat)
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    'Niets is erger dan je kind zien sterven' Empty Re: 'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Bericht van Melleke za jul 05, 2008 12:21 pm

    Hij heeft dit niet gewild zegt hij, ma heeft het toch maar gedaan !!! Pff, en die moeder ????? Die liet haar kindje een week rond lopen met zen verwondingen, GOEIE MOEDER moet ik zeggen NOT !!!

    Djesus !!!! Men haren stonden recht na het lezen van dit artikel !!! Dat ze maar nooit meer kinderen krijgt in haar leven want ze verdient dat niet zenne !!
    hanne
    hanne
    ...XxXBLABLAAXxX...
    ...XxXBLABLAAXxX...


    Vrouw
    Aantal berichten : 411
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : brugge
    Werkgelegenheid/vrije tijd : administratief medewerkster
    Humeur : wisselvallig
    Registration date : 20-02-08

    'Niets is erger dan je kind zien sterven' Empty Re: 'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Bericht van hanne di jul 08, 2008 12:05 am

    Ik vind het eigenlijk al erg dat kinderen in dat milieu moeten opgroeien.
    Een wereldje van drugs enzo, daar passen echt geen kinderen bij!

    Ik weet dat er mensen zijn die zo diep in de shit zitten en ik ga die mensen ook niet te snel veroordelen. Er zijn er echt tussen die hun tweede kans goed benutten, dus dan laat je dat verleden ook voor wat het is.
    Als ze hun leven weer in eigen handen hebben, een goede balans is toch belangrijk.
    Maar dat is nog niet aan de orde en ik weet niet of hij nu nog die tweede kans verdient.
    Een kind doodslaan, hij was zich er niet van bewust, komaan zeg!
    Hij had die drugs al gewoon niet moeten nemen. En wat een verstandige keuze van die moeder om haar kind bij zo iemand achter te laten. Iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen. Rolling Eyes
    avatar
    Gast
    Gast


    'Niets is erger dan je kind zien sterven' Empty Re: 'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Bericht van Gast di jul 08, 2008 12:15 am

    het is idd zo,dat als je echt onder invloed bent of zelfs gewoon binnenin knapt en begint door te flippen dat je niet echt goed beseft met wat je bezig bent.
    dat je uzelf dan zo drogeert terwijl je een kind bij je hebt is dan ook het meest onverantwoordelijke dat je maar kan doen en dat is op geen enkele manier goed te praten.
    maar is het wel al bewezen dat hij daadwerkelijk onder invloed was?naar eigen zeggen wel?mss gewoon een verzinsel om toch enigzins verzachtende omstandigheden op te roepen maar kom,in geen enkel geval kan je zoiets met verzachtende omstandigheden benaderen.zoiets is met niets goed te praten

    Gesponsorde inhoud


    'Niets is erger dan je kind zien sterven' Empty Re: 'Niets is erger dan je kind zien sterven'

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma apr 29, 2024 12:33 pm