BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    Goedele Liekens sleept VT4 voor rechter na ontslag

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Goedele Liekens sleept VT4 voor rechter na ontslag Empty Goedele Liekens sleept VT4 voor rechter na ontslag

    Bericht van Melleke wo okt 22, 2008 3:36 pm

    SBS heeft de samenwerking met Goedele Liekens stopgezet. In een aangetekende brief die bij de tv-presentatrice werd afgegeven, werd als reden opgegeven dat ze zonder schriftelijke toestemming was verschenen in 'De Laatste Show', terwijl ze een exclusiviteitscontract heeft met SBS. Volgens de kranten van De Persgroep sleept Liekens de commerciële zender nu voor de rechter.


    "Ik ben niet rancuneus," zegt Goedele in onze krant. 'Maar achteraf bekeken, vind ik het wel jammer dat ik destijds mooie kansen bij vtm en de VRT heb laten liggen. Ik heb toen voor VT4 gekozen omdat de toenmalige directie plannen had voor een verbreding van de zender. Daar zou ik de belangrijkste schakel in zijn. Dat is intussen achterhaald. Ik kan het de nieuwe ceo, Stefan De Keyser, niet kwalijk nemen dat hij een andere koers wil varen." De geplande talkshow met La Liekens zal er dus nooit komen op de zender.

    Ondanks de gematigde toon is Goedele Liekens volgens de kranten van De Persgroep wel van plan om juridische stappen te ondernemen "om onze rechten te valoriseren". Dat zei de Aimé van Hecke, gedelegeerd bestuurder van Sanoma Magazines en mede-eigenaar van productiehuis Jok-Foe.

    Bezuinigingen
    SBS-woordvoerder Kristof Demasure bevestigt dat VT4 in 2009 de profilering wil verstrakken. Hij ontkent niet dat Goedele een aangetekende brief heeft ontvangen. "Maar er zijn de afgelopen maanden uitvoerige gesprekken en correspondentie geweest die hebben duidelijk gemaakt dat we niet tot overeenstemming zouden komen."

    Dat het stopzetten van de samenwerking deel uitmaakt van bezuinigingen omdat de zender zich voorbereidt op verslappende conjunctuur, wil de woordvoerder niet gezegd hebben. "Zoveel goedkoper is het niet als je een contract opzegt."

    Zopas is bij VT4 overigens een nieuwe programmadirecteur aangetreden, Koen Taghon, die van Eyeworks komt en vroeger voor vtm werkte. Met hem had Goedele naar eigen zeggen nog niet gepraat.

    Geen nadeel voor maandblad
    Is het geen nadeel voor de verkoop van het maandblad 'Goedele' dat ze de komende tijd niet op tv zal te zien zijn? "Ik denk dat we net hebben bewezen dat we met het blad de tv niet nodig hebben. Het is een gigantisch succes. De voorbije maanden heb ik daar hard aan gewerkt maar ik was klaar om een talkshow te maken. De laatste startdatum die ik gehoord had, was rond nieuwjaar. Niet dus. Als er één ding is dat ik hieruit heb geleerd, dan is het wel dat ik in het vervolg mijn eigen intuïtie moet volgen."
    avatar
    Gast
    Gast


    Goedele Liekens sleept VT4 voor rechter na ontslag Empty Re: Goedele Liekens sleept VT4 voor rechter na ontslag

    Bericht van Gast wo okt 22, 2008 3:56 pm

    beetje kleinzielig van goedele,die dingen horen er nu éénmaal bij en zijn schering en inslag in het tv-wereldje

      Het is nu ma mei 20, 2024 4:56 am