BlaBlaa

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BlaBlaa

ZEg op alles je mening , maak plezier en Leute


    Pyromane 'weet niets' van vijf branden

    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Pyromane 'weet niets' van vijf branden Empty Pyromane 'weet niets' van vijf branden

    Bericht van Melleke wo okt 22, 2008 10:58 pm

    Bewoners camping opgelucht na aanhouding, maar angst blijft

    TEMSE - Bewoonster Linda Deberghe (54) van de camping Waesmeer in Temse is gisterochtend aangehouden. Ze wordt verdacht van de vijf brandstichtingen op het recreatiedomein. Zelf ontkent ze hardnekkig, maar de speurders ontdekten tegenstrijdigheden in haar verklaringen.

    De bewoners van de camping en het chaletpark in Temse zijn opgelucht dat de Schrik van het Waesmeer eindelijk achter de tralies zit. 'Maar de onrust blijft', zeggen ze in koor. 'We kunnen enkel hopen dat Linda inderdaad de pyromaan is die hier de voorbije week vijf keer brand stichtte en een angstpsychose veroorzaakte.'

    Zelf blijft Linda Deberghe alles hardnekkig ontkennen. Meer dan twee uur werd ze door de Dendermondse onderzoeksrechter Patrick Van Cauteren op de rooster gelegd. Geboeid en aangehouden en met de handen voor het gezicht leidden de speurders haar daarna weg naar de gevangenis.

    'Er zijn voldoende aanwijzingen dat de vrouw de vijf branden heeft aangestoken', zegt parketwoordvoerder Jan Kerkhofs. 'Op grond van tegenstrijdige verklaringen met die van getuigen en bewijsmateriaal dat werd gevonden bij de huiszoeking in haar chalet kwam de onderzoeksrechter tot het besluit haar officieel in betichting te stellen van brandstichting bij nacht in een bewoond huis.'

    De laatste brand, die de vrouw in haar eigen chalet maandag aanstak, zou ze nog moeilijk kunnen ontkennen. De petroleum waarmee het vuur werd aangestoken zou tijdens de huiszoeking zijn gevonden. Experts gaan nu onderzoeken of de petroleum ook werd gebruikt bij de andere brandstichtingen.

    'Het kan niet anders. Linda is de pyromaan. Daar ben ik zeker van', zegt bewoner Marc Delie. 'Ik wist het door een klein detail na de tweede brandstichting die de chalet van Josianne Van Immerseel in de as legde. Per toeval ontdekten we dat eerst 's avonds omstreeks zeven uur op het terras van Josianne een stoel en twee kussen werden in brand gestoken. We konden dat vuur zelf doven en plaatsen daarna rookmelders op het terras. Linda was erbij. We hebben de rookmelders ook uitgetest en ik hoorde het alarm tot een straat ver. Toen rond middernacht de chalet volledig uitbrandde, werkten diezelfde rookmelders niet meer.'

    Ook volgens bewoner Dirk Willems kan het niet anders of Linda stak het vuur aan. 'Ik werd verhoord door de politie omdat ik als eerste de hulpdiensten had gewaarschuwd, terwijl zij het vuur altijd als eerste opmerkte maar dus niet naar de politie of de brandweer belde.'

    De vriend van Linda, die nu alleen in haar chalet achterblijft en zich daar zo goed als opgesloten heeft, treft volgens de mensen op camping geen schuld. 'Hij heeft hier ook een eigen caravan. Het vuur werd telkens aangestoken als hij er niet was. Alleen bij de laatste brand in haar eigen chalet was hij er wel bij. Ik vind het erg voor die man', aldus nog Dirk Willems.

    Linda's buurman Francis, die eveneens door de politie een tijd werd opgepakt, hoopt dat de rust zal terugkeren. 'Ik ben gelukkig dat de politie snel doorhad dat ik er niets mee te maken had. Ik heb ze verteld wat ik gezien heb.'

    Toch komt er niet onmiddellijk een einde aan de burgerwacht op het recreatiedomein Waesmeer. 'We zullen dat dag na dag evalueren', luidt het bij de bewoners. 'De pyromaan mag dan al gevat zijn, de angst is gebleven. Dat zal misschien nog weken duren. Bovendien moet vrijdag de raadkamer beslissen of de aanhouding van Linda met een maand wordt verlengd.'
    avatar
    Gast
    Gast


    Pyromane 'weet niets' van vijf branden Empty Re: Pyromane 'weet niets' van vijf branden

    Bericht van Gast wo okt 22, 2008 11:08 pm

    hopelijk voor die mensen hebben ze de dader echt te pakken
    Melleke
    Melleke
    XxX Lady Kathy XxX
    XxX Lady Kathy XxX


    Vrouw
    Aantal berichten : 3008
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Hoboken
    Werkgelegenheid/vrije tijd : Postbode
    Humeur : Meestal altijd goedgezind en altijd moe
    Registration date : 28-11-07

    Pyromane 'weet niets' van vijf branden Empty Re: Pyromane 'weet niets' van vijf branden

    Bericht van Melleke wo okt 22, 2008 11:27 pm

    Voor er nog wat brandjes komen, amai mag er niet aan denken

    Gesponsorde inhoud


    Pyromane 'weet niets' van vijf branden Empty Re: Pyromane 'weet niets' van vijf branden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 9:43 pm